pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, May 8, 2012

Donut.


Bismillahirrahmanirrahim.

Semalam tekak tiba-tiba rasa naaaaak sangat makan donut. 
Bukan donut keluaran J.co apetah lagi Big Apple mahupun Dunkin Donuts.
Cuma donut yang biasa-biasa ditabur gula atasnya. Cukup. Itu saja.
Rasa donut yang dijual semasa zaman sekolah agama dulu bermain-main ditekak saya entah mengapa.
Tetapi malam tadi saya tidur dengan rasa hampa, mana nak cari donut dibumi Melaka malam-malam buta. Maka tidur sajalah pengubatnya :')


Hari ini selesai ja Program Survival Mahasiswa UiTM, tanpa diduga saya dapat merasa donut !
Tak sangka doa saya termakbul dengan cepat. Plus dapat coconut shake. Alhamdulillah nikmat.
Nikmat sangat. Teros rosak diet tapi takpe. Ha nampak macam  kecil, dapat donut ja pon kecoh. Ceh.. Tapi perkara yang kecil itulah kita manusia kadang-kadang lupa untuk bersyukur. Terima kasih Ya Allah >.<

Bercadang untuk bercerita mengenai program tadi. Pengisiannya lebih kurang macam Halaqah Sentuhan Qalbu. Syiok banget ! Mana mungkin tidak syiok, kalo sudah air mata pun mengalir *baca dengan dialect indo* Oh ye pengemudi sesi tadi pun pernah keluar dalam rancangan HSQ, pak Firdaus. Terbaeklah UiTM buat program camni. Nanti saya cerita apa yang saya dapat dari sesi tadi. InshaAllah, tunggu post seterusnya oke. 

teaser :p

lalinglong linglong linglong *sambil wat jari cam pak Firdaus* :D

[qilaamin]
08052012
17:47

No comments: