pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Friday, July 1, 2011

kadang-kadang



kawan adalah segala-galanya bagi kita kan?


tapi maaf cakap, aku lebih suka dengan sahabat.

kerana aku kecewa 'kawan' hanya akan datang mencariku
saat dia bersedih, saat gembira mudah sangat dia lupa.


sahabat tidak begitu.


sahabat datang mencariku di saat aku bersedih dan membawa 
aku menikmati bersama kegembiraan yang sedang dirasainya.


oleh itu kawan, sila jangan jadi kacang oke.


nasib baek lah kita cuma kawan kan  :')






3 comments:

bedah said...

jadi sapa saya?

عين said...

sgt mendalam makna ayat2 yg lahir dlm post ni...cukup terkesan bg yg cuba utk mengesan :)

qila~ said...

bedah : awak rasa? :) bed ade cite nk d'cite kan ni.. nnt msg~

kak ain : x prlu jaoh, kdg2 bila tgk diri sndiri pn rse xtau ada dpt title 'sahabat' bagi sesiapa atau x..

:')