pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Wednesday, November 18, 2009

cinta aku~

~


akhirnya,smlm bjye gak aku habiskan bce novel Sharifah Abu Salem ni...sgt bez citenye..bile aku kate bez,mmg bez btol la 2,hehe..kalo wat drama pn ok,cnfirm rmai tgk..lgpn byk pgjrn yg bleh d'ambil ble bce cite nie..

citenye lbih kurg psl gdis2 b'mslh kat umah p'lindungn jtuh cinta kat ustaz,ank owner umah p'lindungn 2..slain drpd 2,ada cite psl mslh kluarga..kalo nk tau srba sket psl cite ni bleh bce fragmennya kat sini,klik..

antara ptikn dri novel 2 yg aku masih igt smpai skrg ~ Nur Dania harus lebih dulu menyerahkn cinta pd Yang Maha Kuasa,kmdian RasulNya,kmudian ibu dan bapa Nur Dania, dan jika tersisa....briknlh cinta itu kpd sy..

MasyaAllah,indahnya kata2 2 kn.. ^_^

aku slalu gak t'tnye kat dri sndri,da ckup ke cinta aku pd Allah,RasulNya n fmily aku shingga m'lyakkn aku b'cnta dgn insn laen..hmm..hnya Dia yg tau..aku tau,jika d'pjg kn umur,pjlnn idop aku msih jauh..sgt jauh..

~ Bila Aku Jatuh Cinta ~

Ya ... Allah, Jika aku jatuh Cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya pada – Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai – Mu

Ya ... Muhaimin, Jika aku jatuh Cinta
Jagalah cintaku padanya agar tidak
mlebihi cintaku pada – Mu

Ya ... Allah, Jika aku jatuh Hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada – Mu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu

Ya ... Rabbana, Jika aku jatuh Hati

Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati – Mu

Ya ... Rabbul Izzati, Jika aku Rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan – Mu
Dan jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga – Mu

Ya ... Allah, Jika aku menikmati cinta kekasih – Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhir – Mu

Ya ... Allah, Jika aku jatuh hati pada kekasih – Mu

Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia pada – Mu

Ya ... Allah, Jika kau halalkan aku merindui kekasih – Mu
Jangan biarkan aku melampui batas sehingga melupakan
aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada – Mu

Ya ... Allah, Engkau mengetahui bahwa hati – hati ini
Telah berhimpun dalam cinta pada – Mu,
Telah berjumpa pada taat pada – Mu
Telah bersatu dalam dakwah pada – Mu
Telah berpadu dalam membela syariat – Mu
Kukuhkanlah Ya ... Allah ikatannya, kekalkanlah cintanya

Tunjukilah jalan–jalannya, penuhilah hati–hati ini dengan Nur – Mu yang tiada pernah pudar.. Lapangkanlah dada – dada kami dengan limpahan keimanan kepada – Mu dan keindahan bertawakal di jalan - Mu

** mcm lgu KD ~ aku wanita biasa...tapi aku msih cuba utk m'jd yg 'luar biasa'..

No comments: