pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Monday, February 1, 2010

Allah tu baekkkk sgt ♥

alhamdulillah,setelah puas bertarung dengan sakit tekak yg ammat smlm n tidur yg tidak m'cukupi krn bdan pnas n kurg slesa akhirnye arini ksihatan ku b'ansur pulih..zaty,housmte aku, kurg sihat gak..dia batok2 je..rsau gak d'watnye..so smlm aku cdgkn dia gi klinik..aku mmg terer sroh org gi klinik la,mkn ubat la,tp diri sndiri yg x nak gi,xnk mkn ubat :p so smlm juz mkn strepsil n ubt skit tkak zaty,huhu..padehal perut mnjerit2 mntak d'isi..tp mmg xde slera lgsung..bygkn nk telan air liur sndri pn perit..sgt2 bersyukur la coz Allah da bagi pnjam smula nikmat sihat 2 kat aku arini..tma ksih Allah :))

ni Allah baru uji sikit..sbb 2 kne slalu igt shat sblum sakit.. cam sorg mmbe nie tulis kat blog dia..jgn mse skit je igt kat Allah..da sht,lupe..aku stuju..!! 2 ciri2 org yg xtau b'syukur..moga kita x d'glongkn dlm glongn 2 la ye..ade gak sorg mmbe kat fb gtau,sakit 2 anugerah utk lbih m'dekatkn kita kpd Maha Pencipta..

mse kita sakit ni la kita b'pluang untuk m'hapuskan dosa..bila kita sabar menghadapi rasa sakit tanpa sedikit rungutan pn insyaAllah Allah akn mngampunkan dosa2 kita..tapi bukn la smata2 wktu sakit bru nk dkatkn diri dgn Allah kn..kdg2 Allah beri kita sakit sbb nk m'igtkn kita supaya x terlalu leka dgn hal dunia..btol x..? bila kita sht,mse byk d'hbiskn dgn keja,asgmnt,b'jln2..tp bila kita sakit,mmpu ke kita wat smua 2..nk bgun pn kdg2 x lrat kn..sbb 2 la,mse sakit ni kita gunakn s'baik2nya utk b'ibadat kpd Allah..

Sahabat Abdullah bin Mas’ud r.a berkata: Saya menjenguk Rasulullah s.a.w sedangkan beliau sedang menahan sakit kerana demam, saya berkata: ” Wahai Rasulullah, sungguh engkau kelihatan sedang menahan rasa sakit yang berat? ” Rasulullah s.a.w berkata : ” Benar, sesungguhnya saya sedang menahan sakit sebagaimana dua orang di antara kalian ”
Abdullah berkata : Saya berkata: ” Hal itu kerana engkau mendapatkan dua pahala ” Rasulullah s.a.w menjawab: ”Benar” kemudian beliau melanjutkan : 
” Tidak ada seorang muslim tertimpa musibah baik itu sakit atau lainnya kecuali Allah menghapus kesalahan-kesalahnnya sebagaimana pohon menjatuhkan daunnya ” (HR. Bukhari-Muslim)

so aku doakan smoga shabat2 yg kurg sihat akn b'ansur pulih..pcyela pd stiap yg Allah jadikan itu ada hikmahnya..jika kita igt Allah sntiasa,Allah psti mredhai hidup kita,sbb ape...? sbb Allah tue baekkkkk sgt

p/s : seorg shabat bgtau,yg cantik itu x smstinya baik..tp yg baik itu sudah smstinya cntik..sweet kan..

** igt 5 pkra sblm 5 pkra (",)v

No comments: