pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, February 16, 2010

bila qila masuk dapo~

en3 kali ni special sket coz cite tntg pglmn aku m'msak wat skian kalinye,hehe..kcoh je kan,2 pn nak cite..tp xpe la,qila pnye blog,qila pnye suke la...lalalalalalala~

mmg pnat jd 'housewife' ni rpenye..wlopn juz utk cuti ni..actually ibu,ayh,afiq n makcik g indon,so tinggal la aku b'sme dgn yo kat umah..along da balik jb pagi tadi..spatotnye tggal b'dua je tp ade kazen n fmily dia dtg tman ktorg..bila kazen ni g kje,ank2 dia aku la jge kn..skaligus jd babysitter..pnat wo0O.. (-_-") jge 3 org bdk je,tp rse cam jge 13 org,haha..terlebih suda :p

kalo dduk b'dua je dgn yo,x kesah pon la kalo x msak..ni bile da jge ank org,kne la ksik mkn kn..cube bygkn org yg mmg jrang msak nk g msak..pe jd? tros g msg zaimah tnye cmne nk msak smbal udang..apekahhh..laok simple cmtu pn xtau msak,hehe..bleh d'rject bkal mak mrtua ni,hoho..lps dpt rsepi dri zaimah,tros mulekn operasi..mule2 wrne smbal 2 mmg pelik,tp stlah d'touch up,akhirnye aku bjye...!! suke2..(^_^) yo n ank buah kate sdap tp pdas..a'ah,mmg sje nak cili mlut korg yg bsing 2,hehe..

air tangan qila yg pertama stlah skian lme mnanti,haha..

smbil msak smbal udang 2,aku wat pding karamel..excited gile nk try kan..tp aku ubah sket topping dia,aku ltak pwrne ijau..ntah jd ntah x..ni dok tggu pding 2 keras je,hehe..hope rse nye mabeles la ye..aminn..kcoh gak la kat dapo td..kalo jiran dgo,xtau la dorg pk ape..anak dara din msok dapo mcm nk g b'perang kot,hahahaha..

mmg sronok la m'msak ni..ptot la zaimah suke m'msak :p tp btol la pe org ckp,bile diri sndiri msak,nk mkn da x lalu da..tros rse knyg..smpai skrg,aku x rse pn smbal udang aku 2..ntah ek,x rse lapa..pelikk ni kalo qila x lapa,hahaha..tp 2 la hakikatnye..bgos gak,bleh krus cmni,aicehhhh..

b4 msak 2 g bsuh bju,sdai bju,spu2 smpah n lyan karenah ank buah..kesimpulnnye,mmg sgt3 pnat..kalo da rse cmni,tp still x tau b'syukur n x tau nk hrgai jse ibu kita,xtau la nk ckp ape..mmg nk kne sepak laju2 coz x sdar diri lg kn,aishh..b'syukur2..wlaupn tau yg ibu mmg sgt2 b'jse,tp bila kita da lalui sndiri pnat,susa pyah cam yg dorg rse,b'tmbah2 lg tau pnghargaan 2 kat ibu kita :))

p/s : okeh2,qila sgt merindui ibunyeee,huhu..cpat le baliiiikkkk ♥ 

** abes la nek cuti ni,mst zaimah sruh qila msak,hahahaha..

4 comments:

ijad said...

cantik foto

qila~ said...

mekaseh :))

♥SYAFIQAH ♥ said...

wah kak qila da pandai msk!!! boleh kawen da nie..hikhik ^_~

qila~ said...

buleh la sangaaaat,huhu..sila msok m'minang okeyh..lalalalala~