pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Sunday, January 2, 2011

kenapa perakaunan?

Assalamualaikum w.b.t


Bangun pagi dah kena mulakan operasi mengemas rumah. rasa macam masuk rumah baru pon ade. penat kot, barang nak bawak balik Melaka satu hape pon tak kemas lagi, yakin kan? tengah dok sibuk-sibuk kemas tu yo tiba-tiba jerit " angah, cuba tengok ni "



eh cepatnya masa berlalu. sekarang dah nak masuk sem 2 tahun 3. tua sudaa qila,hee.. oh, dulu pilihan pertama saya perbankan islam, baru tahu. alhamdulillah memang rezeki dengan uitm la, tapi dapat perakaunan :)

teringat perbualan di antara saya dan ibu saudara hari tu masa ikut jemput kawan serumah dia balik kerja lebih kurang dalam pukul 9 malam.

" ha angah nanti macam kak emil ni lah, balik malam, haha.. sape suruh amek akaun " 

erkk.. mane ada sape sape suruh. nape saya amek akaun ek? ;p fyi, ibu saudara saya ni bekas akauntan juga tapi sekarang bekerja sendiri. alhamdulillah, melihat kejayaan dia n kawan dia nih buat saya rasa kagum sangat sangat.  mahu berjaya macam mereka!

sebab tu azam tahun baru saya tak laen tak bukan belajar belajar dan belajar sampai berjaya, insyaAllah. semoga dipermudahkanNya  em azam korang ape?

 Belajarlah ilmu kerana Allah, menuntutnya adalah ibadah, mempelajarinya adalah tasbih, membahasnya adalah jihad, mengajarkannya kepada yang belum mengetahui dinilai sedekah, memberikannya kepada keluarga bererti takarrub kepada Allah 
(muadz bin jabal r.a)

Hendaknya belajar dengan sungguh-sungguh, kerana tidak ada orang yang dilahirkan berilmu, ilmu itu hanya di dapati dengan belajar 
(ibnu mas'ud)

.. semoga hari ini lebih baik dari semalam dan lusa lebih baik dari hari ini ..

p/s : alhamdulillah, menang GA yang saya join hari tu.. semoga segala yang baek terus berlaku kepada kita semua pada tahun ini yep, amin~


1 comment:

eqbalzack said...

salam...

selamat tahun baru 2011

tahniah menang GA abg eq...

jgn lupa emelkan nama dan alamat penuh qila sebelum isnin k...abg eq nak pos hadiah...