pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, March 1, 2011

Tenanglah wahai hati

Bismillahirrahmanirrahim.


Hati tak tenang? Cara terbaek minta maaf kat orang kot la ada buat salah walaupun benda tu hanya salah faham kot. Nampak macam taklah salah sangat tapi ia tetap salah. Kalau betul salah kita, kenapa sukar meminta maaf? Ego lah tu kalau tak mahu juga..


Firman Allah:
 “Dialah Tuhan yang menurunkan ketenangan ke dalam hati orang yang beriman, supaya keimanan mereka makin bertambah daripada keimanan yang telah ada. Kepunyaan Allah tentang langit dan bumi, dan Allah itu Maha Tahu dan Bijaksana.” 
(Al Fath : ayat 4)


Hari ni ja dah mintak maaf kat 3 orang. Kalau la kamu kamu terbaca post ni harap memang takde sebarang kesan yang tertinggal kat hati yep. Sangat-sangat berharap maaf diterima dengan ikhlas sebab rasa tak tenang hati kalau ada tindakan luar sedar saya (semalam/tadi) telah mengguris hati sesiapa :')


Tak jumpa juga ketenangan hati yang dicari? baca : disini 


Ungkapan maaf memang hanya memerlukan beberapa saat untuk dilafazkan tapi memerlukan seribu kekuatan untuk dinyatakan. Betul tak?


p/s : pesan ayah, bila rasa nak marah cepat-cepat ambil wudhu' pergi solat dan mengaji sebab masa tu syaitan tengah simbah api kat kita  >.<



2 comments:

picairin said...

betoooooollllllll...hehe.. =)

qila~ said...

tau takpe,heee :))