pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, February 28, 2012

#10 : Aurat lagi

Bismillahirrahmanirrahim.

Haritu kebetulan tengok 30minit Ustaz Don, ada bincangkan perihal aurat. Masa tu ustaz dok terangkan tentang bahagian muka tu camna. Seriously saya baru tau tentang ni dan anda mesti kena tau jugak sebab penting. Boleh tengok videonya kat sini. Saya dah try carik kat web tvalhijrah tapi episod tu belum di upload. Yang ada cuma yang ni, kira oke la janji ilmu tu sampai kan?

Tengok punya tengok terjumpa video kat bawah ni lak. Pun mesti tengok. Cek cara kita pakai tudung tu dah betul-betul sempurna atau belum. Apa yang dimaksudkan dengan bertudung menutupi dada? Yes Ustaz Don ada tunjukkan. Sila tengok...


Nak berubah kena tau gak kat mana silapnya kita kan. Diharap perkongsian yang nampak macam kecil tapi sebenarnya penting buat kita kaum wanita ni tidak di pandang sebelah mata aje la ye.

Masih banyak nak kena improve tak? Sama-sama kita berusaha. Awak tegur saya, saya tegur awak.. Sangat mengharapkan teguran yang ikhlas..

ada sebab saya taip entry ni dan ada sebab awak, awak dan awak terbaca entry ni. 
sebabnya Allah s.w.t masih sayangkan kita :')

[qilaamin]
280212
17:48

3 comments:

Ila Aqilah said...

qila tima kasih untuk ini :)

Silent said...

services unavailable.huhu

qila~ said...

Ila Aqilah : sharing is caring rite ^^ demi diri,agama,bangsa dan negara..

silent : awatnya mizah? xleh tgk ka?huhu..try lagi~