pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, November 1, 2011

Hari : 1


Bismillahirrahmanirrahim.

Maaf kerana 'terpaksa' menyembunyikan blog ini untuk seketika dan saat dibukanya semula saya pasti ia sudah tidak sama seperti dulu lagi. Jangan ada yang tanya mengapa kerana saya punya alasan tersendiri yang tak bisa di beritahu umum. Saat hati sedang resah apa yang saya nampak cuma itu jalannya. Saya tak ingin jari ini menaip perkara yang tak sepatutnya saat emosi sedang menguasai diri :)

Lindungi kesedihan dengan senyuman.
Meskipun hati penuh dengan kedukaan.
Kerana ketabahan hatimu menandakan
yang kau punya iman.

Alhamdulillah :') Terima kasih Yo bagi kata-kata semangat ni kat angah. Jasamu dikenang !

Saat diri ditimpa ujian, saya nampak yang kita hanya punya satu jalan iaitu dengan menghadapinya. Sesulit mana pun ia, sesukar mana pun ia, hadapinya ! Di saat hati sedang gundah memikirkan bagaimana untuk kita menghadapi ujian itu, ia akan membawa kita kepada dua jalan

Satu. Sama ada ujian itu mendekatkan kita kepada Allah atau 
Dua. Menjauhkan kita daripadaNya. 

Dan ingatlah bahawa jalan itu kita sendiri yang pilih. Jangan pilih jalan kedua nescaya ia akan membawa kita ke arah yang menyesatkan. Apa yang menyebabkan kita terbawa diri ke jalan yang kedua? Apabila kita mula menyalahkan takdir. Opss jangan di lupa rukun iman yang ke enam ya. Allah takkan uji kalau Dia tak kasih kan?

Terima kasih kepada 'ujian' yang Allah hadirkan untuk saya selama ini tanpa saya sedari. Ketahuilah kau yang terindah :)

p/s : Maaf dah lama tak menyusun ayat. Rasa pelik tapi rindu....

takkan pernah sama lagi

Teruskan melangkah.

[qilaamin]
011111
15:05

No comments: