pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Friday, November 11, 2011

Hari : 11

Bismillahirrahmanirrahim.

Nak minta tolong sikit dengan korang boleh? Oke gud.. Sekarang p amek phone korang jap. Dah? Cuba korang cek 5 nombor paling latest yang korang dial kat handphone korang. Ada tak nombor mak abah, ibu ayah, ummi abi, mummy daddy tersenarai di situ? Ada? Alhamdulillah.. Alalala anak sapa la ni.. Takde? Call dorang cepat !

Kadang-kadang kita rasa jauh dengan mereka * yela sebab mereka kat kampung kita kat bandar, contoh.. * Kita sibuk dengan kawan-kawan, kelas, kerja, segala macam aktiviti sendiri sampai terlupa kita ada tanggungjawab. Kemesraan tu macam dari hari ke hari semakin berkurang maka jangan lah kita make it worst. Rajin-rajin kan diri telefon bertanya khabar walau seminit dua. Nampak la yang kita ni sayang dan hargai mereka. 

Tak guna jugak kalau ' i lep you-you lep me ' sangat dengan buah hati tapi dengan mak ayah jauh sekali. Eh macam pantun lah pulak :p

Ya kadang-kadang sayang kat mulut ja tak guna jugak, kena ada action :) Jangan lupakan ibu bapa dalam setiap doa kita wahai anak. Hargailah mereka selagi mereka masih ada..

# pesan-buat-diri-ini-yang-mudah-lupa


sayang sampai mati

[qilaamin]
111111
22:51

No comments: