pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Monday, October 18, 2010

atas dan bawah.


saya pernah berada di atas suatu ketika dulu. dan saya juga pernah berada di bawah suatu ketika dahulu. atas dan bawah, semua saya pernah rasa. tapi sekarang saya tak peduli lagi. atas atau bawah, bawah atau atas itu tidak penting kerana saya tahu Dia tak pandang pada kedudukan. apa guna berada di atas tapi melupakan saat-saat di bawah dan apa gunanya berada di bwah tapi tidak tahu untuk bersyukur. saya gembira dengan apa yang saya ada sekarang. saya cuma perlu berusaha lebih sedikit untuk kekalkan kebahagiaan yang saya miliki dan tingkatkan kejayaan yang ingin saya kecapi. InsyaAllah. semoga semuanya berjalan dengan lancar,amin~ 


Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan 
“Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta. - Surah Al Ankabut ayat 2-3

p/s : bakal 'berstudy week' di Muar selama 2 hari ;)

No comments: