pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, October 5, 2010

nak cerita tentang MZ juga :)

salam semua :) 


post kali ni simple,juz nak cerita tentang MZ sikit. sape MZ tu? adekah ia manusia,benda, makanan atau ape? *kalo tak pikir pasal makanan tak sah,haha..* oke,jangan fikir yang bukan². MZ ni bukanlah sejenis kuih raye ataupun sebijik motor tetapi dia adalah Maher Zain~ penyanyi lagu² dakwah dari mana eh,maaf saya tak tahu. sebab saya ni bukanlah 'kipas susah mati' si MZ ni ;p

sana sini orang dok sibuk bercerita pasal dia,so saya pun nak cerita jugak la kan. saya juz minat lagu² dia ja,bukan diri dia. bukan~ so tak perlulah nak ambil tahu sangat dia asal mana,tinggi berapa,berat berapa tu semua kaann. biasa² sudaa.. sebenarnya lagu dia ni yang best. liriknya tu bermakna. bukan macam sesetengah lagu yang liriknya ntah ape²  =.='' 

antara lagu MZ yang saya selaluu dengar : 

1) InshaAllah.. lagu ni saya dengar hari² coz dijadikan message alert tone untuk fon saya,hehe..
2) subhana Allah..
3) is Allah satisfied..
4) always be there..
5) open your eyes.. lagu blog ni :)
6) barakallahuma.. lagu yang si paie sangat sukaa nyanyi. lagu ni sesuai untuk majlis kahwin kot ;p
7) rest of my life.. ni lagu 1st MZ yang saya dengar then teros jatuh cinta 

ha ni jela yang saya nak cerita pasal MZ. sikit kan? dah kate dah tadi.. at least ade gak cerita,walaupun tak dapat pergi tengok konsert dia. *joyah betol* saya bukan ape,juz ikut pesan ayah ja. ayah pesan dulu,janganlah ade dalam kalangan anak ayah yang pegi tengok konsert² ni semua.. *padahal ayah cakap pasal konsert terkinja² cam kat jom heboh tue* ha sebab tu la saya tak pergi tengok MZ ni. ayat nak pujuk hati sendiri,hehe.. takpela,takde yang merugikan pon. kan kan? :)) ade jodoh nanti jumpa la kita,kan MZ kan..


nah,cukup lah sebijik ja gambar encik MZ ni..
tak boleh banyak²,bahaya~
credits to MZM-FC

p/s : macam familliar lak nama MZ tu.. sibok ja,haha..

No comments: