pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Sunday, October 11, 2009

i luv september~

ustazah penah bagitau,ramalan masa depan or tilik nasib tue syirik..memang betul..tapi kalo membaca personaliti diri,itu bukan menilik nasib coz kita bukan meramal masa depan kita..ia membantu kita mengenali potensi diri,kelebihan mahupun kelemahan..at least boleh la perbaiki apa yang patut...

so ni juz nak share mengenai kajian  selama 25 tahun Dato' Fadzilah Kamsah berkaitan personaliti diri berdasarkan bulan kelahiran..disebabkan aku lahir dalam bulan september,ade pasal bulan september jela ye  ^_^

[ S.E.P.T.E.M.B.E.R ]

 
• Sangat bersopan santun & bertolak ansur.

[takdela sangat sebenarnya,huhu..]


• Sangat cermat, teliti & teratur.

[ni aku kurang setuju,maybe aku sorang yg cermat tp aku bkn sorang yg teratur,hehe..]


• Suka menegur kesilapan org lain & mengkritik.

[em,aku mengaku aku mmg kuat m'kritik..tp aku m'kritik n menegur benda yang betul..membe pun pna ckp,kalo qila kritik mmg pedas..mtk maaf la ek kt sape2 yg pna terasa  2,huhu..]


• Pendiam tapi pandai bercakap.

[ni aku setuju..aku tak suka bercakap dgn org yg aku tak knl..slalu org pk aku sombong,huhu..]


• Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.

[aku mmg slalu b'lagak cool,hehe..pdhl dlm ati Allah saje yg tau..]


• Sangat perihatin & terperinci,amanah,setia & jujur.

[insyaAllah,aku cube...jujur~aku bkn hipokrit..]


• Kerja yg dilakukan sangat sempurna.

[ade jgk la,2 pun dgn bantuan org sekeliling gak..]


• Sangat sensitif yg tidak diketahui.

[ha,aku mmg SGT sensitif tp jrg org tau,hehe...]


• Org yg banyak berfikir.

[kn seronok bila berfikir nie,tapi kdg2 aku je yg pk lbih,hehe...]


• Daya pentaakulan yg baik.

[bleh la sket2,mewarisi bakat ayah..pna b'cita2 nk jd pnyiasat mstri cm conan,agk2 bleh tak??hehe..]


• Otak bijak & mudah belajar.

[Allhamdulillah,kena kuatkn lg semangat nie..]


• Suka mencari maklumat.

[setuju,tue psl aku suke online n m'bce,heheh..]


• Kawal diri dari terlalu mengkritik.

[kdg2 tak terkawal gak,maap lg skali kat sape2 pna trase,ek...]


• Pandai mendorong diri sendiri.

[m'dorong diri utk tido mmg terer,hehe..pjam mate je tros t'tido..kn??haha..]


• Mudah memahami org lain (daya firasat yg tinggi) krn banyak simpan rahsia.

[bleh la thn,hehe..rhsia??mmg banyakkk..]


• Suka sukan,hiburan & melancong.

[sukan,bdminton jela kot..hiburan??aku ske dgr lagu+bace comics,hehe..melancong..oh,dlm mlysia pun tak abes jalan lg,waduuh..]


• Kurang menunjukkan perasaannya.

[buat pe nk tunjuk2,tak penting pun...nnt org kate suke m'nunjuk lak,huhu,..]


• Terluka hatinya sangat lama disimpan.

[selagi bleh simpan,ye simpan aje,hehe..bia kita terluka,jgn org yg kita syg terluka..]


• Terlalu memilih pasangan.

[penting ape,kan nak seidup semati..]


• Sukakan benda yg luas.

[emm??kalo kwsn aku suke yg smpit2 coz rase slmt,hehe..]


• Bersistematik

[sistem=matematik..menggapa,haha..]


** post ni sekadar suke2 n hiburan utk minda sktika cuma,ape slhnye kn..yg penting percaya kat diri sendiri n Allah s.w.t  (",)v

No comments: