pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Wednesday, October 21, 2009

kongsi bersama~


aku tau aku tak sempurna,

tak sekuat dan setabah yg len..

tapi s'kurang2nya aku cuba..

~

. . Doa Mohon Dikurniakan Ketabahan & Kecekalan Dalam Menuntut Ilmu . .

Ya Allah, aku memohon kepadaMu keteguhan dalam urusanku,

dan aku memohon kepadaMu ketetapan dalam pimpinan, 

dan aku memohon kepadaMu untuk dapat mensyukuri nikmatMu 

dan beribadah kepadaMu dengan baik..

Dan aku memohon kepadaMu dari setiap kebaikan yang Engkau ketahui,

serta aku mohon kepadaMu dari segala dosa yang Engkau ketahui,

kerana sesungguhnya Engkaulah Dzat yang Maha Mengetahui setiap yang ghaib..

amin Ya Rabbal a'lamin ~~

[ Riwayat al-Tarmizi ]

~

dipetik dari buku " 1o1 adab dan petua kecemerlangan pelajar " hadiah dari ibu tercinta  ^_^

~

** doa,usaha,tawakal..never give up !! (",)v 

No comments: