pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Saturday, October 24, 2009

kisah pagar,ic dan ibu~

balik umah kali nie,byk perubahan berlaku..sampai2 je smlm,tgk byk bhn binaan kat hlmn umah..ibu gtau,umah nie nk dibina pgr..emm,makin kecik la hlmn umah..aku  tak bpe suke sgt,rase cam terhad je pemandangan bile de pgr nie..tp nk wat cmne,ni bkn umah aku,nie umah pusaka atok,so ibu n adk brdiknye la yg decide nk bina pgr tue..ikut kn aje la,hehe..

smlm mse tgh dduk2 rht kn mnda,afiq dtg kat aku..dia tnjuk ic baru dia..emm..da ade ic adk bongsu aku nie..tue maknenye dia da bsr..taon dpn da nek form 1..risau gak aku kat dia..cmne la mse dpn dia nnt.. [pdhl mse dpn aku pn blm tntu,hehe..] ank lelaki tunggal kan,so mmg kena rsau kan dia..bile dia bwk balik kwn,aku rsau gak kot2 dia b'kwn dgn org yg slh..tapi Alhamdulillah stakat nie sume kwn2 dia aku tgk ok..skrg nie pun d'sbbkn da abes exm upsr,makin byk la aktvti dia dgn kwn2..balik nie pun aku tgk dia bz dgn projek gnung brapi dia tue,hehe..aku slalu b'doa moga2 dia jd ank yg soleh,berjaya d'dnia n akhirat,amin~~ 

lagi 1 cite mnarik,ibu dapat anugerah khidmat cmrlang kat pjbt dia..tahniah ibu..!! aku bangga dgn ibu..ayah slalu ckp kt ktorg '' bkn sng nk jumpe ibu cam ibu korg nie tau..ape yg korg nak mkn ibu mskkn,ape yg korg mntk,ibu belikan..bangun pg ibu kejot..balik skola ibu jmput..pnah tgk ibu m'bbel..?? jrg kn..'' [ a'ah mmg pun..nk d'ikutkn ayh lg kuat m'bbel..eh,bkn m'bbel tp nasihat sbnanye kn ayh,hehe..] emm,aku tau..aku bersyukur sgt3 ade ibu mcm ibu,Alhamdulillah~~  ape yg mnariknye, aku dgn ibu stdy di 1 skola menengah yg same..tapi ibu zmn 70an la,hehe..sek.men.(p) sultan abu bkr..tak sangka btol..taste kite same kn bu =P sayaaaaanng ibu sgt3..!!!!!

k la,tue je cite bez yg nk d'share b'sme..kalo bosan bace mtk maaf la ye..

wif my little bro'

wif my sweet ibu

** mcm2 cite ader..kn aku da kate,balik umah mmg  s.e.r.o.n.o.k...!!  ^_^


No comments: