pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Sunday, October 18, 2009

rindu tak terucap~

tepat pukul 6.46 ptg,fon aku berbunyi...tertera nama 'Ayah'..

cepat2 aku angkat..selesai bertanya khabar semua,aku tanya ayah n ibu tengah buat ape..

ayah : tengah lipat baju dengan ibu,tue teringat angah..rindu kat angah..

tros aku berlari ke tingkap untuk mendapatkn lebih banyak udara,coz aku da mule sebak n confirm akan menangis..

lipat baju~memang antara aktiviti wajib yang aku akan wat same2 dengan ibu n ayah kalo aku ade kat umah..hmmm..

bile ayah kata rindu,aku nak balas 'angah pun rindu' tapi tak terlafaz ayat tue..mulut aku memang berat nak lafaz kate2 cmtu,huhu...

aku bagitau ayah,exam da dekat..nanti lepas exam insyaallah aku balik..

ayah : takpe,angah utamakan belajar dulu,nanti abes pekse balik la...

aduuhh..rindu sangat2 kat ayah..huhu..

kemudian tue,aku bercakap dengan ibu pula..

ibu : angah dah makan..??

Ya Allah,ibu macam tau2 jer..arini memang aku sangat lapar,makan pun lewat..nasi+tlur goreng+ikan masin+kicap...tue je lauknya..tapi ibu tak perlu tau itu..aku bersyukur,masih diberi Allah rezeki untuk hilangkan rasa lapar tadi..Alhamdulillah.. 

teringat pule kat masakan ibu..rindu sangat2 kat ibu..huhu..

puas berborak,kami tamatkan perbualan..

tanpa buang mase aku berlari ke toilet..

air mata mengalir  T_T

aku memang tak setabah orang lain..

berpisah jauh beribu batu tue perkara biasa bagi mereka..

tapi bukan aku,aku tak kuat..

biar orang nak kata ape..aku bahagia camni..

ibu n ayah lebih penting..

Ya Allah,kau panjangkan lah umur kedua ibu bapaku..beri lah aku peluang untuk membahagiakan mereka dan membalas jasa mereka..amin~~~

** berjauhan,mampukah aku......?

No comments: