pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Friday, October 22, 2010

exam,amanah dan erk,gambar?

salam semua.. siapa kata saya balik rumah,saya tak study? kali ni saya study oke. walaupun demam dan masalah jerebu melanda sampaikan pic yang diambil pun kabur ja, study tetap study. tak tau la awat sem ni semangat laen macam sikit. harap result pon laen macam sikit la. maksud saya dari sudut positive ;) insyaAllah..
femes akak buku,cik kalkulator,abg pensel oren n encik nokia ;p


meja saya di Melaka.
padat kan,macam-macam ada tu.
buku n stationery tu biasa la.
yang best tu ada air mineral,kipas tangan,bunga telur,minyak kapak,
actifast paie,cik jiji gemok n febreze.
bunga telur n febreze,apekah kan..

okeh cukup,sebenarnya nak share sikit apa yang saya baca kat blog saudara hilal pasal exam. best,simple ja tapi bermakna. apa yang bermakna? pelajaran itu adalah satu amanah, so kalau kita tak belajar betul-betul, kita tak laksanakan amanah yang diberi la kan..so macamana nak datang 'kaf ba ra kaf alif ta nun' tu kan? emm jom sama-sama fikirkan..

“…kemudian apabila engkau telah berazam maka bertawakalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya.” Surah Ali Imran ayat 159.

selepas berazam,bertawakal lah? maknanya tak perlu berusaha ka? silap,anda silap. usaha tu kan satu tawakal dan tawakal itu bermula sejak kita berniat nak buat yang terbaik dalam exam :)

selamat berazam,berusaha dan bertawakal..! 

4 comments:

Anonymous said...

betol2.kdg2 pelik tgk org sekeliling kite study skit dah phm.kite yg gile2 ni xphm2 gak.mgkin Allah anugerahkan keberkatan masa kat dorg.mari kita cari sama2 keberkatan masa itu =)

p/s: all the best exam.hehe

qila~ said...

hee,btol2! t'pk gak kdg2.. jom sme2 carik,amin~~

p/s : all d'best to u too ;)

Unknown said...

Qila aku ase pensel yg ko gne tu since skola men ag kan~~~~~
waaahhhhhh..cermat la ko!
=D

qila~ said...

eh xla,wrne ja sama..yg dlu da ilg,huhuh..ni bli time mtrik,kira cermat lg tak?haha..