pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Sunday, December 5, 2010

abc.

Assalamualaikum.


nak cerita banyak tak bole, online pun dah jarang. nak ber facebook pun dah takde selera, siyes. (eceh!) line broadband macam siput yang semput. streamyx terpaksa di hentikan perkhidmatannya buat sementara waktu memandangkan rumah tengah renovate. hari-hari pun makan nasi bungkus, macam mana saya nak belajar memasak nih. (haih.) oh pakcik, tolong lah cepat siapkan rumah ini, kata saya di dalam hati dengan penuh harapan ;p


oh hari ni genap ulang tahun yang ke 49 buat ibunda terchinta. angah sayang ibu tersangat sangat tau,hee. kalau takde ibu, takde la angah. semoga Allah panjangkan umur Puan Sa'adah Md. Salleh. amin~ semoga umurmu sentiasa di berkati wahai ibu 


sambut besday ibu dengan ikut ibu pergi pasar tani then terus pergi breakfast. chinta hati ibu, Encik Aminuddin belanja roti telur+teh tarik (nikmat oh!) alhamdulillah. konon niat di hati nak masak lauk tengah hari untuk ibu (berangan) tapi terpaksa di batalkan melihat pada keadaan dapur yang macaaam macam (tak tau nak gambarkan camne) makanya lauk tengah hari ni nasi minyak saje. (T_T) bersyukur qila! bukan selalu dapat makan nasi minyak, tengah musim ni,hoho..


selamat pengantin baru kepada mereka yang bernikah/bersanding hari ni. semoga kekal ke akhir hayat! (bajet ade pengantin sempat bace blog time-time camni,haha..)


p/s : kalah dengan ayah! takpe, janji jadi anak ibu yang pertama wish,hehe..
p/s p/s : banyak benda nak cerita, nanti bila keadaan reda akan update lagi oke ;)


semoga Allah permudahkan segalanya.

No comments: