pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Wednesday, April 6, 2011

mereka sudah.

Bismillahirrahmanirrahim.


Post suka suki berkongsi kegembiraan,hehe.. Akhirnya selamat sudah majlis kedua-dua kazen saya, Alhamdulillah. Sedikit terkilan sebab tak berpeluang berada di sana. Meriah ammmat kot! Mood : masih lagi jeles..


Apa yang saya suka dengan kenduri? Tak kesah lah kenduri kahwin ka, bertunang ka, kenduri saja makan-makan sekali pun, tetap saya suka sebab itulah masa kami satu keluarga yang besar dapat berkumpul semuanya..


InsyaAllah bulan 6 ni turn seorang lagi kazen saya, kali ni kazen perempuan bertunang >.< Potong turn saya lah budak ini! Lepas sorang, sorang. Seronok betul, makin bertambah besar lah keluarga saya nampaknya. Suka sangat sangat!


** Pic credit to kak zura. Ni semua family sebelah ayah..


abang pali sudah selamat...

bobo pun sudah bertunang...

Yo, adik perempuan saya cerita yang dia jadi mangsa usikan, bila turn dia (bajet macam suda ada calon,haih..) Padahal along n angah dia tak lepas lagi kan tapi apa kata maklong? "Langkah ja bendul-bendul tu semuaa" Hehehehehee... Terbaek lah maklong! 

" Manusia Hawa dijadikan daripada rusuk manusia Adam, bukan
dari kepalanya untuk menjadi atasnya, bukan dari kakinya
untuk menjadi alasnya, malah dari sisinya untuk menjadi teman
hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi dan dekat
di hatinya untuk dicintai "




No comments: