pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Wednesday, January 13, 2010

1st usrah ♥

baru selesai usrah..kat umah jiran sebelah je pon..umah akk2 akaun part 8..ade gak kawan2 dorang yang datang,so campo kitorang lbih kurang dalam 16org..akhirnye,dapat gak merase join usrah..sangat seronok coz dapat eratkan silaturrahim,dapat kongsi pengalaman,tambah ilmu,paling penting hope dapat jadi lebih baik :)

arini 1st usrah..juz ade sesi taaruf n nasihat2 sket..antara yg menarik,kak nana cerita pasal Allah tue sangat2 sweet..so meh aku share cerita tue dengan korang..wlopn rmai yang da tau cerita ni kot,aku still nak cerita gak,hehe..

ade 1 orang nie,suka buat maksiat..maksiat yang dia buat ni,sangat2 teruk hinggakan langit n bumi tak suka dia..sampaikan bumi tanya pada Allah,boleh tak dengan izinNya dia nak telan je orang nie,n langit plak tanya boleh tak dia hempap je orang ni..

ape kata Allah..?? wahai langit dan bumi,tidak sayangkah dikau pada orang yang asalnya dari dikau sendiri..? ha,nampak tak betapa Allah tue Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani :)

sedangkan Yang Maha Pencipta pun boleh ampunkan kesalahan hambaNya,kenapa tak kita cuba terima kesalahan orang laen..tapi tak la terima secara membuta tuli,tapi kita saling tegur menegur..bagi nasihat,ajak kearah kebaikan..tiada istilah terlambat dalam hidup nie..antara nak ataupun tak je..kan..

so ckop la stakat nie..nanti akan d'update ape2 kisah teladan,ilmu pengetahuan yang boleh d'share kat sini,yang aku dapat masa usrah akan datang k,insyaAllah :)

** mungkinkah akan meneruskan legasi ini (",)v

No comments: