pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Friday, January 8, 2010

cuba utk jadi jujur..

mggu pertama d'sem baru..sgt indah,sgt bahagia,sgt ykin,sgt rindu pada fmily n blog niee ♥ msih lg dlm proses mlksanakn azam taon bru..insyaAllah berjaya :)

naek sem baru nie,aku perasan rmai gak yg b'wjah baru..mksud aku dr x b'tdung,da mule b'tdung..alhamdulillah,hepi sgt aku tgk perubhn seseorg ni..*hope dia x bce blog ni,hoho..* aku doakan smoga dia istiqamah hndaknya,insyaAllah..

b'jln dgn seorg ajk t'tggi kolej aritue..ok,aku sgt kekok..mne2 dia pegi,org snyum,org tego..uishh, kite yg ade kat sblh nie kne la snyum gak..t'igt mse zmn skola dlu,ade junior kate aku smbong coz x snyum kat dia..so,x mau pkra 2 b'ulg lg,hehe..tp x ksah la,zmn skola dlu d'klilingi kaum hawa je,skrg kat u,mcm2 kaum ade..kdg2 org slh fhm..bkn kita x mau snyum,x mau b'borak,x mau tego..tp rse cam x prlu kot..lg2 plak kat org lelaki,mmg berat sket la mlut ni..x ksh pn org nk mgate aku ape..b'lagak ke,kerek ke,2 mmg cara aku,juz nk b'sikap jjur je..aku hrp x de spe trase ati..* err,xde kot..* nk kate aku baek sgt,x la..tp kn kite bleh elak bnde2 2 :)

Sabda Nabi s.a.w. yang bermaksud: " Sesungguhnya, kejujuran itu membawa kepada kebaikan.. Sesungguhnya, kebaikan itu membawa kepada syurga. Seseorang tidaklah sentiasa jujur melainkan akhirnya Allah s.w.t. menulisnya (menggelarnya) sebagai orang yang siddiq…" (Hadith riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

x smua org bleh trima cara kita,n kita pn x bleh trima cara smua org..b'gntung la pd diri msing2..laen org laen caranya..mgkin x ssuai pd mreka,tp ssuai pd kita n cmtu gak sbliknya..Allah jadikan sesuatu 2 kan b'beza2..yg pnting jd la diri sndri,xyah nk b'muke2..dpn org kita jd laen,blkg org kita jd laen,ape gnenye kn..jjur je la..x susah pn :)

" Wahai orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dan bersertalah kamu dengan orang-orang yang jujur " (Surah At-Taubah: 119)

** lyn lgu taubat seorg hmba,besttt..!!!

No comments: