pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Saturday, January 2, 2010

bila cik puan sony menjadi rebutan~

smlm ade kenduri doa selamat sempena kepulangan husband kazen aku yg baru balik haji..umo masih muda,anak-anak kecik lagi..tu la namenya rezeki..bila la turn ibu n ayah aku lak pegi ek..aku harap,mereka dipanjangkan umur n kami dimurahkan rezeki so dat aku bleh bawak mereka pegi mengerjakan ibadah haji bersama,aminn :)

Firman Allah dalam surah Al-Haj ayat 27 hingga 29 yang bermaksud

" Dan serulah manusia supaya mereka mengerjakan haji, nescaya mereka akan mendatangimu dengan berjalan kaki dan menunggang kenderaan berjenis-jenis unta yang kurus. Mereka datang dari seluruh pelusuk rantau yang jauh supaya mereka menyaksikan pelbagai perkara yang mendatangkan faedah bagi mereka, serta mereka dapat mengingati dengan menyebut nama Allah pada hari-hari yang tertentu dengan sebab Allah telah mengurniakan mereka binatang-binatang ternakan untuk dijadikan qurban. Dengan yang demikian makanlah darinya (daging qurban itu) dan berilah makan kepada orang yang susah lagi fakir, (kemudian hendaklah membersihkan diri mereka, dan hendaklah mereka menyempurnakankan nazar-nazar mereka dan hendaklah mereka tawaf akan Baitullah (Kaabah) yang tua sejarahnya itu) "

b4 pi kenduri tue,konon nak celebrate besday pakdan,abang kepada ibu..pak dan ade adik kembar,pak din..tapi dorng ni totally different,hoho..nak dijadikan cite,mase ktorang kol wife pak dan,rupenye mase tue dorang da keluar,ade hal..so t'pakse la b'jumpe kat bus stand utk bagi kek kat pak dan,nie la akibatnye tak plan btol2,hehe..knon nak wat suprise,skali ktorg plak yg t'suprise =P

sampai2 je umah kazen,da msok mghrib..so tros solat then dok pi mlyn ank buah..ank buah yg dtg ade dlm 8 org..si danish n najwa tak abes2 berebot mau maen cik puan sony aku..aihh,msing2 nk jd phtogrpher la knon..byk b'gegar je pic yg dorg amek,huhu..tgk kiri tgk knn,line clear..bleh la ksik dorg pgg fon..kalo ade ayh n ibu,tkot kne mrah je,hehe..dtg plak ank uda,afrina..bdk nie dlu tak pnah pn nk mlyn aku,smlm dia friendly smcm lak,comey btol..dia pn join si danish n njwa pi godeh cik puan sony aku..utk elakkn dorg gado,aku sroh dorg b'gilir2 amek turn utk jd phtogrpher tak b'tauliah..tp still ade gak yg nangis2,adoii la..

b'peloh gak d'watnye m'lyn bdk2 nie..pnat lyn dorang gado je,sian aku yg tak b'slh nie,haha..ni la nsib jd baby sitter tak b'byar,tp sronok la,trase diri ini masih mude coz d'klilingi bdk2 kcik,hoho..mak msing2 bz lyn tetamu kn,so tugas aku lyn ank2 dorg plak spya dorang tak ggu knduri tue..tolong gak tue nmenye,hehe..em laok knduri pn best coz pakwe yang masak sndiri..pakwe mmg terbaekk la ^^,

p/s: incik afiq bkl melangkah ke alam skola mngah..andai x jd b'pndah ke skola maahad tmpt yo,nmpknye ade 4 skola di daerah muar nie yg d'wkili oleh ank2 incik aminuddin n puan sa'adah :) 

sebahagian dari ank buah b'sme cik qila n incik afiq..

penggodeh cik puan sony ku~danish n najwa..

tengokkk,tak serupa langsung kan,hehe..gonna miz u guys!!

** owwhh,esok suda mau balik melaka..

No comments: