pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Monday, April 12, 2010

ape la nak jadi..!!


sedih 

(".)

masalah buang bayi semakin menjadi2..

nyawa yang Allah beri dijadikan bahan mainan,apekah...

pernah tak terfikir..??

pernah tak dengar..??

perempuan yang baik2 begitu sukar untuk melahirkan anak tetapi sangat mudah menghembuskan nafas terakhir sebaliknya perempuan yang melakukan zina begitu mudah melahirkan anak malah membuangnya pula tetapi sukar untuk menghembuskan nafas terakhir..

so

fikir2 kan lah wahai teman :))

pilihan di tangan anda..

6 comments:

picairin said...

apa pom... disagree ngan cadangan penubuhan rumah untuk bayi-bayi hasil penzinaan ni... tu bukan cara penyelesaian... tu menggalakkan lagi ada... sama jugak ngan pemberian kondom dulu... minda perlu lebey kreatif... bkn mencadang membabi buta saja...my opinion...

picairin said...

1 more... tak pelik ka??? bayi yang buang dalam tong sampah pun boley lagi owang jumpa... tu ALLAH nak tunjuk... nak buat apa pom pakai otak... hate dis issue actually... org tgk muka baby timbul rasa syg... dowg ni tgk muka baby pom ble sanggup buang lagi... sorry qila... sgt emo bla isu cam ni...huhu...

qila~ said...

xpe2,org fhm..mmg sgt emo psal kes ni..dorg pk mau sronok je,hasil sronok 2 dorg x mau,2 psal dorg buang,huhu..kalo buleh t'lpas blsn kat dnia,blsn kat akhirat still ade mnnti..moge dorg ni insaf la..Allah tue Maha Pengampun :)

Anonymous said...

manusia yang ada pada hari ini sudah mula hidup seperti d zaman jahiliyah.perbuatan ini sungguh jauh dari sifat sbnr manusia yang di berikan keistwaan dr mkhluk lain..
nilai ksh syg dn kemanusiaan itu sudah tidak ada lagi dalam jiwa insan..sedangkan haiwan kshkn dan sygkn anknya,tpi insan yg smpurna dgn kurniaan akal ini pula jauh dri sft ihsan..
smg kt sntiasa mdpt hidayah,barakah dn keampunanNya..
salam perobahan..(^_^)

useriyana said...

isk..iskk.
sgt kejam mnsia2 ini.
baby an comey jgnla buang.

qila~ said...

ustaz : amiinn..yep,betul kata2 anda tue..
yus : tau xpe,comey ouh..cube mse dorg kcik2 dlu d'buang,huh!