pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, April 27, 2010

post yang lari dari niat asal,adeh~

salam,morning :)

mata tak ngantok,pastu teringat da lme tak post something kat blog..akhirnye,disini la saya meluah kata,hehe..tadi de exam,hope sgt3 resultnye better than last sem..saya percaya ape yang berlaku dulu bukanlah satu kegagalan,cuma satu kejayaan yang tertangguh..be +ve Dia lebih mengetahui dan pasti Dia ada rancangan yang lebih baek untuk saya,insyaAllah..

ni baru selesai tengok muvi v for vendetta yg d'downloadkan oleh cik yus..mekaseh cik yus,awak la penyelamat kebosanan saya..eh eh,silap..bukan awak tapi muvi tue,haha.. actually b4 nie da pnah tengok kat tv,tp rse nak tengok lg plak,sebab citenye sangat tidak membosankan.. ade bom2,ade darah2,ade gadoh2,tue yang saya suka.. wat kita berfikir skali bukan tengok kosong jek..kalo cite jiwang nie tak lyan sangat,kalo mood jiwang datang leh ar layan,tp utk suke2 tak kot,cite meleweh,hehe..ingat tengok cite nie tak nangis,last2 bergenang gak sket air mata..ntah ape2 je qila nie :p

ape yang menariknye cite nie ialah wtak heronye pakai topeng smpai la abes cite..saya ingat lagi masa tengok kat tv dulu,sanggup nie da malam2 bute g online jap smata2 nak tau sape pelakon yang m'lakonkn watak hero tue..jatuh cinta kah saya pada dia? haha..akhirnye saya dapat jawapan kepada persoalan yang saya sendirik tanya iaitu beliau ialah incik hugo weaving.. yep,mcm tak caye jek dia rupenye yang jadi hero,hehe..dia la yang blakon dalam loard of the rings tue..dia jugak blakon dalam cite the matrix tue..ha tak kenal jugak..?aishh.. meh saya tepek pic dia kat blog nie..

macam kenal x..? 

saya tak nak cite pasal heroin coz confirm2 dia tak pakai topeng cam si hero,haha..sape lagi kalo bukan cik natalie portman yang comeyy tue..sanggup botak kepala untuk cite nie..yakin kan dia..tapi x kesah la,dia botak pun dia tetap comeyy dari saya..ape ade hal,hehe..so pesan saya wat anda sume,tengok la cite nie walau pun agak basi coz da lme pon citenye..yang penting tak rugi layan..ade mesej gak citenye..tengokla pastu faham kan pe yang cuba disampaikan k..tak silap cite nie diadaptasi dari novel kot..so kalo novel cnfirm2 korang malas baca..tengok muvi suda :))

coOl je kan muka *bjet nmpak,haha..*

adoiyaii da 3 perenggan saya cite pasal muvi rupenye..baru pasan..niat asal nak post pasal laen,ish3..sangat2 terpesong da nie..maaf la ye..kalo nak sambung cite asal yang saya cuba nak sampaikan takut korang tak baca..paham2 jela..korang mana suka post meleret,heh.. takpe2,nanti saya buat post laen ye..esok ke..banyak lagi masa..moga Allah panjangkan umo saya dan korang juga,amin~

p/s : tiba2 mood nak gune kata ganti diri 'saya' datang, lalalala~ :))))))))

2 comments:

Anonymous said...

wah2 cik qila da tercapai eh nk tgk movie tu..erm, pe pun xpe2..utk wt release tensio0n kan..tp zaty xlyn cite thriller ni..tkut beb..he2:))

qila~ said...

a'ah :)) 2 la,dok ngadap bku tkut muntah plak stdy non stop,hehe..btw cite nie x la gns sgt,byk kne pk sbnanye..tau dah,yg mnat cite2 cmni cik paie je..at least ade gak geng :p