pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Saturday, April 17, 2010

kan dah malu,ish3..

post kali nie ringkas n padat..ramai bagitau, aku suke tulis panjang2 sangat,pnat bace la..tulisan kecik2 sangat la,buleh rabun d'watnye la..aishh,banyak cikadak lak korang nie..makan cekodok lg bez,lalala..btw,selamat datang ke arena penulisan blOg wat housmate ku sekalian..moga setiap apa yang kita tulis tue,banyak mendatangkan manfaat buat semua :))

tempat kejadian : dalam lif di kbm..

yela nama pon kampus bandar kan,so kebanyakan masa di habiskan kat dalam lif je,hehe..nak dijadikan cerita dalam lif tue ada la beberapa orang mamat yang dikenali..tapi aku wat2 tak kenal jek,buleh..? :p

lepas aku masuk,ada la sorang akak senior nie masuk..akak nie pakai tudung labuh,sweet jek, suke aku tengok..tibe2 mamat sorang nie tego akak tue.. ' hai akak, cepat2 masuk..muat lagi nie..macamana test tadi,ok x? nak balik ke nie...? ' akak tue wat derk jek..pastu buleh mamat tue cakap.. ' akak, Allah kasi mulut untuk bercakap, jangan dipersiakan anugerah yang Allah bagi..'

pastu akak tue senyum jek..eh eh..boleh pulak mamat tue cakap camtu,haha..kan dah malu orang tak layan..bagi aku situasi tue sangat kelakar.. salah orang la dia nak ajak bergurau n berbual mesra..tengok gaya akak tue pun boleh tau dia bukan layan lelaki sebarangan..aku tau akak tue wat camtu bukan niat nak sombong ke apa.. itu yang sebaik2nye kan.. aku memang respek la kat dia ♥

actually,kita pun mampu jadi cam dia..juz tutup telinga dengan apa yang orang nak kata.. be urself,rite :)))

so apa pendapat korang ek tentang situasi nie..?

No comments: