pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Friday, May 21, 2010

gambar lagi?

sebelum saya membebel panjang lebar, saya nak jelaskan disini yang saya ok. jangan risau takde apa-apa yang berlaku. mungkin 2 post saya sebelum ini mengelirukan sikit, lain yang saya cuba sampaikan lain pula yang orang faham,hehe. nampaknya kena polish lagi bakat menulis ni :p

okeh, ingat tak dulu saya penah sentuh bab gambar kat mana-mana laman sosial yang korang upload tu. uish, ada yang besar, ada yang kecik, ada yang sopan, ada yang seksi. uhuk-uhuk. maaf, terbatuk pulak. heh. kali ni nak tegur pasal orang yang boleh tengok gambar-gambar tu semua.

korang kasik sapa je tengok ek? everyone? friends of friends? friends only? ataupun korang tentukan hanya orang tertentu je yang boleh tengok? ha, kalo macam tu bagus la. macam yang saya penah nasihat dulu, bagi lah yang sama kaum maksudnya kalau anda kaum hawa, biar yang hawa je dapat tengok. kalau yang adam. err,ade orang kisah sangat ke dengan gambar anda? em minah yang admire anda la kot yang selalu tengok. tapi yang penting nasihat ni untuk kaum hawa la. dengan kata lain orang perempuan, lebih-lebih lagi yang muslimat. 

pastu korang kena tengok gak, tak semua rakan perempuan yang korang pilih untuk tengok gambar-gambar korang tu boleh dipercayai. kadang-kadang ada yang menyamar jadi perempuan semata-mata nak dapat kebenaran tengok gambar. eeee,saiko! so korang jangan pulak janji dia perempuan,korang senaraikan je dia dalam group yang boleh tengok gambar. padahal korang tak kenal pun siapa dia.

ha,ni lagi satu trend. konon bangga la kawan dah sampai 6 7 ratus. heh. bajet korang kenal je dorang semua tu. aprrove kawan yang korang betol-betol kenal n paling koman pon yang boleh dipercayai la. coz zaman sekarang ni bukan boleh main-main. lagi-lagi bila korang bangga tayang muka korang untuk di komen. memang cun,ayu,jelita. tapi agak-agak la. yang dok pi tayang kat kaum adam tu buat apa? ehem-ehem. fikirlah sendiri. niat nak berkongsi tu pon agak-agak la ye :)

dengan membe sendiri pon kadang-kadang tak selamat. saya ada pengalaman sendiri,bilamana sorang kawan ni pi ambil gambar kat facebook saya untuk wat slideshow kelas,hehe. okeh takpe,selamat lagi. jangan sampai ntah kemana-mana pic saya sudah la ye. saya percaya kat korang. tolong jangan khianati kepercayaan ni.

yang saya dok membebel panjang-panjang ni sebab ape eh? korang baca la sendiri kat sini http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/JeratmautFacebook/Article

No comments: