pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, May 25, 2010

saya sakit apa? (episod 2)

harap maklum. post ni adalah sambungan cerita dari post sebelum ni :)

dalam pukul 3 ibu balik, kitorang pun pegi la klinik. on d'way nak ke klinik tu saya tanya dengan ibu, nak cakap apa dengan doktor. badan pun dah tak panas lagi ni? *kan dah cakap demam saya pelik,datang sekejap-sekejap je* lepas tu saya bergurau, ntah-ntah kena buatan orang kot bu,pelik sangat gaya demam camni,tak penah-penah kena.

ibu terus tanya, ada sakitkan hati orang ke? ish,jangan. tak baik sakitkan hati orang. oh ibu,angah bergurau je pun,hehe. mintak-mintak takde la jadi camtu pada masa akan datang sekalipun. so lebih kurang 15min sampai la kitorang kat klinik. saya tengok lengang je,tak ramai orang. oh ye,antara sebab saya tak suka pegi klinik adalah disebabkan terpaksa menunggu. 

ye,kali ni saya kena tunggu lagi. walaupun saya dan ibu tau dalam bilik doc tu takde pesakit. ish,ape jela yang doc tu buat? last-last tunggu bukan main lama, masuk dalam bilik doc tu tak sampai 5minit pun. haha. sabar jela kan. bila ibu bagitau yang dah 4 hari saya demam, terus doc tu nak bagi injection! wah, dah lama tak kena inject :p

padahal aritu ayah baru bercerita dengan kitorang, dalam 4 orang anak dia *masa baby dulu kan biasa memang kena inject*  saya sorang je yang senyap bila di inject. along,yo n afiq masing-masing menangis. wah,tak sangka saya. dari kecik memang tabah rupanya,hehe. masa saya dok tersengih-sengih bangga tu,ayah pun cakap, tu pasal angah ni hati dia keras sikit. errk,ok itu kalau dipandang dari sudut -ve la. kan ayah?haha. *saya keras hati eh,keras cmne tu*

okeh,berbalik semula kat cerita tadi. lepas dah amek ubat,saya tengok la ubat apa je yang perlu dimakan. emm,eh? ada ubat selesema. saya tanya ibu bila masa pulak saya selesema? ibu cakap, biasalah tu, saja nak suruh orang bayar lebih. betol jugak. yang pasti saya takkan makan la ubat selesema tu,hehe. sampai la ni saya tak makan pun lagi ubat-ubat tu semua coz badan saya still sejuk n berpeluh. mungkin kesan dari injection tadi kot.

alhamdulillah,harap-harap esok n seterusnya badan saya dah tak panas lagi. setiap apa yang Allah jadikan tu, saya pasti ada hikmah disebaliknya. setiap ujian yang Dia berikan tu, ada sebabnya. kita dah berusaha,sekarang bertawakal sajalah. maafkan hambaMu ini Ya Allah andai aku selalu terleka.

kalo la buleh masok dalam bubbles tu n terbang dibawa angin ;p

p/s : macam drama la pule siap berepisod segala,hehe. yep,hidup ni memang macam drama. kita pelakonnya,dunia menjadi pentasnya,dan Allah sebagai pengarahnya (",)v

No comments: