pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Thursday, June 3, 2010

harta terpenting

semua orang ade harta yang paling disayangi kan? so kali ni nak share dengan korang harta yang paling aku sayang. sayang sangat sangat. kalau hilang,boleh nangis berguling-guling dibuatnya. ni cakap berdasarkan pengalaman,hoho.

1. sesiapa yang kenal qila,patut tau barang paling penting dalam hidup dia n akan di bawa ke mana saja dia pergi ialah lotion pink tu,haha. betol tak? tak silap aku, lebih 10 tahun dah guna lotion ni. macam-macam saiz botol ada,tu pun kalau di simpan layak sangat dah masuk malaysia book of records. tak percaya? sila percaya :)

2. barang kedua terpenting ialah jam tangan tu. dah 3 tahun pakai, tu pun lepas jam fevret yang 5 tahun dah dipakai terputus talinya. sangat kecewa ok,huhu. so jam ni adalah hadiah besday dari ayah bagi menggantikan jam yang dah tak boleh digunakan lagi tu. thanks ayah :)

3. barang ketiga terpenting adalah gelang kayu. sebenarnya aku tak tahu pun dari mana asal gelang tu. ntah la,aku rasa yakin bila ada something kat pergelangan tangan, so takkan nak pakai gelang batu bersinar tu semua. tak rock la,haha. yang penting gelang tu memang sangat-sangat aku sayang! sampai ayah pun dah salah faham tentang keistimewaan gelang kayu tu ;p

4. barang keempat terpenting pastinya incik nokia yang dibeli lepas spm. hadiah dari ibu n ayah. memang comey. pilihan encik aminuddin,hehe. akan ku jaga sampai bila-bila :)

5. barang kelima terpenting ialah cik puan sony. ni beli pakai duit sendiri. aku sayang sebab apa? bukan sebab ade 3g coz tak guna pon,haha. tapi sebab kameranya. puas hati la amek gamba pakai kamera cik puan sony ni. pengubat hati yang lara setelah rosaknya cik canon,huhu.

6. barang keenam terpenting yang sepatutnya jadi barang pertama terpenting disebabkan isinya adalah dompet ijau lumut tu. sebenarnya aku tak pernah ada dompet sampai la tiba hari nak masuk matrik. kat mana nak letak ic,kad atm,duit tu semua? so, pi la mintak jasa baek yo,bagi pinjam dompet dia tu. ya,tu bukan dompet aku sebenarnya,tapi nampak dah macam wat harta sendiri kan,lalala~

7. barang ketujuh terpenting ialah beg belang-belang yang dibeli kat dataran pahlawan. kalo takde beg ni,nak isi 6 barang terpenting tadi kat mana kan,hehe. nasiblah terer tawar menawar,dapat beli dengan harga rm18. berbaloi la tu :)

8. barang kelapan terpenting semestinya incik acer hadiah dari ayah. kalau tak kat mana la aku nak taip post ni bagi korang baca? hoho. walaupun tak berapa nak jaga dengan baik hingga menyebabkan badannya tercalar n pernah membiarkan dia hidup tanpa ditemani cik antivirus selama 2 bulan, aku tetap sayang incik acer ni :)

9. last sekali, barang paling penting dalam hidup aku ialah frame gambar hadiah dari akak angkat. macam-macam gambar ada kat situ. nak bagi korang tengok? aish,mana boleh,haha.

okeh,cukuplah 9 harta paling penting dalam hidup aku yang dapat kongsikan dengan korang semua. kenapa tak cukupkan 10? sebab aku suka nombor 9. jangan mempertikaikan keputusanku ini,haha.

bosan ke post kali ni? maaf lah,taip pon masa tengah bosan,hehe. sebab tu terhasilnya post yang tak penting untuk korang ni kan. takpe,yang penting ia penting bagi aku (",)v

Keinginan kepada harta tidak terbatas,padahal hidup sendiri terbatas. Kalau manusia tidak membataskan seleranya,sampai mati pun dia tidak akan merasa puas dengan apa yang dia ada.(Hamka)

p/ s : harta yang paling paling paling penting bagi kita semua sebenarnya ialah family kita, betol tak?  

No comments: