pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, June 29, 2010

oh hujan~

saya suka hujan. bukan kumpulan hujan, apatah lagi noh hujan *err suka la sket,tak la suka sangat cam dulu* tapi ni betol betol hujan yang turun dari awan setelah mengalami proses kondensasi. yep,saya suka hujan yang itu. entah kenapa saya suka hujan. saya suka bau hujan. hujan ada bau ok. bau sesuatu yang segar. kan kan. ada sape sape yang suka hujan jugak macam saya? boleh geng dengan si pelik ini yang cintakan hujan :)

bukan hujan ni yang saya maksudkan,tapi cute pulak,heh.

bila asyik munculnya matahari, kita tertanya-tanya mana perginya hujan. bila asyik turunnya hujan, kita tercari-cari matahari. kita terlupa. setiap yang terjadi tu ada hikmahnya dari Dia. kita jarang bersyukur. tanpa kita sedar, kita terlalu banyak merungut sebenarnya. bukankah begitu?

" Dialah yang menjadikan bumi sebagai hamparan bagimu dan langit sebagai atap, dan Dia menurunkan air (hujan) dari langit, lalu Dia menghasilkan dengan hujan itu segala buah-buahan sebagai rezeki untukmu; kerana itu janganlah kamu mengadakan sekutu-sekutu bagi Allah, padahal kamu mengetahui ” (Al Baqarah : 22)

p/s : ini adalah post yang terhasil pada waktu hujan oleh si pecinta hujan

No comments: