pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Wednesday, June 23, 2010

sayang encik aminuddin~

salam semua. esok ulang tahun encik aminuddin yang ke 52. oh ye,beliau ayah saya :)

disebabkan anak-anak beliau takde duit beribu-ribu bagi membolehkan mereka membeli kerusi urut ogawa cam iklan dalam tv tu,so kitorang juz bagi hadiah setakat yang termampu la.

along tolong siapkan bantal. yep,kami kasik adiah bantal. tak kisah la ayah nak letak mana bantal tu hatta buat tido sekaligus melakar peta afrika diatasnya sekalipun,hahaha. buleh saja,asalkan ayah hepi.

saya? saya yang jakun dengan harta along kerana dia seorang pelajar jurusan fesyen dan pakaian,so barang jahit dia sangat banyak telah berkenan dengan satu proses jahitan ni. namanya jahitan sulam emm ntah ape ek. tapi sulam la. along kata tadi. so saya cuba la hasilkan beberapa benda yang orang panggil seni. *seni la sangat* khas buat ayah tercinta.

percubaan pertama. 

percubaan kedua. motif ape jahit perkataan ni,hoho.

percubaan sebenar. nak bagi ayah tengok esok :)

agak-agak ayah terharu tak?

haaa,tu lah hasilnya. memang tak cantik mana,tapi ikhlas dari hati tu buat. tak sia-sia belajar ekonomi rumahtangga masa form 3 dulu. walaupun hakikatnya ibu yang banyak tolong siapkan benda tu sume dulu-dulu tu pasal hasil sekarang tak cantik sangat,haha. *salahkan puan sa'adah yang baik hati pula,aissh* yela,mana mencabar maen jahit menjahit ni,kalo maen wayar,maen apit G,maen syelek segala,baru best ;p

ok berbalik semula kat cerita ayah. dah masuk 52 tahun ayah rupanya. sangat-sangat sayang kat beliau. paling tak boleh lupa cerita ayah,bila anak-anak beliau kecik dulu,sesapa yang selesama,ayah akan sedut guna mulut hingus anak beliau tu. perghh. ayah zaman sekarang ada ke wat cmtu? saya nak ke wat camtu bila jadi seorang ibu nanti? macam geli kan. tapi apa kata ayah,ala hingus anak sendiri. tak sanggup tengok anak asyik menangis tak selesa. 

sangat terharu ok dapat ayah macam ni. sangat sangat sangat sangat terharu! angah sayang ayah selalu. takde sapa buleh ganti tempat ayah dalam hati angah. semoga Allah panjangkan umur ayah,bagi kesihatan yang baek buat ayah coz angah nak hidup lama dengan ayah. tu pun kalau Allah panjangkan umur angah. insyaAllah~

ini lah encik aminuddin yang disebut-sebut tadi

2 comments:

the Prayer for Allah said...

trsenyum akk bc tang ERT tu...terharu dkt2 ending (:


qila, akk da abis...
t.q bg pinjam buku2 qila kat rak, payung pun akk pinjm, hujan lebat, payung qila nmpk menarik, so dialah yg jadi pilihan.huhu. makasih ya :D

qila~ said...

hehe,tu la hkikatnya,ibu lg byk tlg jhitkn drpd qila buat sndri ;p
owh,wlcome,kntoi la,byk brg org kat rak 2,heee..pyung pn bleh nmpk mnarik eh,lwk je kak ain ni :)