pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Thursday, June 10, 2010

usaha! usaha! usaha!

salam semua

alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah. keputusan peperiksaan untuk sem 2 tahun 2 uitm sudah boleh disemak. rasa berdebar jangan cakap la. nak tidur semalam pun tak lena. betul! pusing kiri,pusing kanan. entah pukul berapa saya terlelap pun saya tak tau.

walaupun keputusannya taklah hebat mana coz tak capai target pun tapi saya rasa sangat-sangat bersyukur sebab perkara yang tak diingini tu tak berlaku. alhamdulillah. ada lagi 4 sem yang perlu ditempuh dengan semangat!

owh. nampaknya untuk sem-sem akan datang kena lipat ganda ganda gandakan usaha kalau nak merasa naik atas pentas macam membe membe laen kan? insyaAllah. sama-sama la kita.

teringat pesan ayah baru sekejap tadi. selalu bersyukur kepada Allah,semoga kita semua berjaya dalam keimanan :)

amin ya rabbal a'lamin.

p/s : penantian memang suatu penyiksaan tapi ia juga bukti kesetiaan. hmm betul jugak ;p

6 comments:

♥SYAFIQAH ♥ said...

alhamdullilah..kak qila student portal uitm gle lembab la...sebab ramai glekan mau tengok juga.pham phma.hmm..blelah boleh tengok resutls "die" nie..hehe

qila~ said...

mmg pon,huhu..b'tuah sgt la dpt tgk td,alhamdulillah..ilg debaran :) sbo jela k,hehe..moga dia 2 bjye ek..

Anonymous said...

alhamdulillah dan tahniah..
biasa bl kptsn dkt2 nk kluar kta rsa x sng tdr kan,apa krja semua x snng buat..he2.tpi apapn tanhiah..usaha lagi ya..Allahuakhbar


p/s jdikan ianya sbgai batu loncatan utk trus bjya lgi.. smg shbt2 lain jg mdpt kptsn yg mbggakan..(^_^)

qila~ said...

yep,akn trus b'usaha :)
amin,insyaAllah..doa yg baek2 buat mreka..

cik zaty said...

btul2 sy setuju..kita kne same2 usaha yg lbih kan..huhu..dan jg bersyukur ngan rahmatNya..(",)v

qila~ said...

yep,usaha! n yakinla dgn aturanNya :)