pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Thursday, December 30, 2010

ahad.isnin.selasa.rabu

Assalamualaikum w.b.t


Bismillahirrahmanirrahim. digalakkan makan kerepek pedas ka roti jagung ka makan biskut cecah teh O panas ka sambil baca post kali ni sebab sangat laa panjang cerita saya. cerita suka hati katekan. 


em kepulangan ke Muar terpaksa di tundakan, insyaAllah bertolak awal pagi esok. manusia merancang tapi Allah yang tentukan. ikutkan hati memang nak sangat balik hari ni. dah 5 hari kot kat KL. banyak perkara yang saya belajar, banyak perkara yang saya fikirkan. kesimpulannya tinggal di ibukota memang tidak ada langsung dalam perancangan masa depan saya. ye! tinggal di ibukota, bukan saya. saya tak sesuwai ;)


antara peristiwa menarik sepanjang minggu.


Ahad. bertolak selepas Zuhur dari Muar menuju ke rumah saudara di Cheras bersama makcik dan adik, ibu ayah tak ikot. perjalanan yang sepatutnya hanya memakan masa 2 jam menjadi berjam-jam kesan daripada perlawanan bola sepak di antara Malaysia dan Indonesia yang bakal berlangsung malam tu. sesak di tol menghala ke Stadium Sukan Bukit Jalil. melihat pelbagai aksi dari para penyokong Harimau Malaya di jalan raya membuat saya terleka. yang berkereta memasang bendera Malaysia di tingkap, yang sekadar menaiki motorsikal mengibarkan bendera Malaysia di sepanjang perjalanan. (tak lenguh ka tangan?) bersemangat sungguh. nyata hujan dan kesesakan lalu lintas bukan penghalang dan kehadiran mereka di stadium bukanlah suatu yang sia-sia. 3-0 tuu *senyum bangga*


aksi penunggang motorsikal yang dirakam afiq

Isnin. ke karnival upin&ipin di Shah Alam Convention Centre buat saya rasa saya sudah tua. (eh memang pun kan?) dikelilingi adik-adik comeeel sangat menyeronokkan. ingatkan tak ramai pengunjung memandangkan hari itu hari Isnin tapi tak pon. sangatlah ramai orang. macam-macam ada. sapa kuat makan coklat macam saya, memang tak rugi datang. sangat banyak kiosk menjual coklat. yang penting buatan Malaysia. *senyum bangga lagi* 

" ipin takde rambut la angah, ingat tu " kata yo.

ceh, saya selalu confuse mana satu upin mana satu ipin. kalau dapat anak kembar nanti confirm serabut. (apekah?!) masa ni ada sesi bergambar dengan maskot upin&ipin tapi kena beli kupon bergambar. tak berbaloi sebab tak dapat soft copy, maka saya dengan yakin pon curik la gambar si ipin masa dia lalu depan mata. kebetulan, asalnya saya berdiri kat kerusi putih tu tapi nampak ja benda alah ni besar semacam terus lari ke tepi,haha.. satu ja nak cakap, char kuey teow kat sacc tak best ;p

Selasa. pergi IKEA. rambang mata kot. kalau saya dah berduit suatu hari nanti, nak hias rumah sendiri dengan barang kat sini jela. macam berangan kan tapi itulah dipanggil perancangan. (wah!) duit macam air yang mengalir ja kat sini,haih. nasib la bukan duit saya, semekin katakan.

dapat 1 set confirm time cuti sem pon saya akan study bersungguh.
(oke tak baek tipu)

malamnya. 1st time jejak kaki kat istana budaya. tengok teater muzikal Siti di Alam Fantasi. sebelum pergi better anda baca etika berpakaian kat web dorang. takut tak boleh masuk. macam kerek kan tapi apa bole buat. peraturan tetap peraturan. segan mulanya nak pergi, yela kanak-kanak sesuai la tengok teater ni. buat si tua macam saya baek tengok Natrah ka, Tun Mahathir ka (erk?) tapi habis ja persembahan, asyik la menyanyi lagu-lagu dari cerita tu,haha.. " dia cantik, aku cantik. dia kaya, aku kaya " perghh terserlah 'keribenaan' saya di situ kan. yang tak di sangka-sangka bole pulak satu panggung dengan vc uitm, Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar. *lagi laaa tersenyum bangga* Dato' pon layan Siti di Alam Fantasi, comeeel kot :)

lebah yang sangat sangat comel! geram ja tengok~

patutnya kena off phone masa masuk panggung tapi biasa la orang keras kepala macam saya mana nak dengar kata. silent sudaa. kan kan? ni pon curik-curik amek gambar lepas tamat persembahan. berbaloi la bayar duit tiket tengok persembahan dorang ni. dah besar makcik tak mau belanja, camnii la kan. padahal memang segan pon dah tua-tua ni nak orang belanja lagi. tapi bab makan, makcik belanja la. serious cakap, datang KL ni saya sangat banyak makan. tak sabar nak balik rumah timbang berat badan,hee..

Rabu. siangnya p shopping kat jalan TAR. teman kazen beli barang bertunang. peniiing cari barang. baru bertunang kot. pegang ini tak mau, pegang itu tak mau. jangan mahal sangat. macham-macham. adeh, memang sangat menguji kesabaran la kan,hehe.. nasib dia belanja lunch. yang penting dapat sambar 2 helai tudung bawal n 1 kemeja. puas hati sangat :) 

malamnya tak laen tak bukan duduk tercongok depan tv tengok game malaysia lawan indonesia sambil makan keropok lekor. setiap kali bola berjaya di selamatkan oleh encik golie, excited tepuk tangan macam budak kecik tengok magik,haha.. bising-bising lupa diri sedang berada di rumah orang. buruk perangai haih. walaupun gamenya tak sebest macam kat Malaysia aritu, tetap rasa bangga dengan dorang, bukan senang kot. mental n fizikal mesti mau kuat. yang penting jangan bila menang ja di puji, bila kalah pula dikeji. 

pendek kata sejak malaysia dapat p final ni, yang tak minat bola pon jadi minat bola. yang tak pernah cakap pasal bola pon dok bercerita pasal bola. perasan tak? kat mana-mana ja especially kat fb tu,hehe.. takpe, yang penting semangat! oke, esok akan update lagi insyaAllah. ada kazen laen nak belanja makan lak malam ni, seronok betul ada saudara mara ramai 

p/s : saje guna font keciik, sian korang sakit mata. eh ade ka yang bace? hoho..


2 comments:

عين said...

ade!...akk bc :D
pembaca setia...huhu

qila~ said...

mekaseh akak :) merepek ntah ape-ape kan,huhu..