pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Thursday, December 24, 2009

aku mmg ank ayh =P

pada pndgn aku,hp ayah sudah uzur sangat..bygkn,prlu diikat dgn getah seandainya mahu d'cas btrinya..oh ayah..bila lagi kamu mahu menukarkannya kepada yang baru..?? buknnya xde duit..kalo bleh ktorg nk bli kn je yg bru,tp ayh da ade duit,tggu mse je nk g bli..

ayah pernah ckp,kalo nk bli bia yg puas ati so pasni x pyh nk gnti2..ok2,tp smpai bile nk crik yg bknan d'ati..?stiap mse akn kluar model baru..hehe..ayah2..stiap kali ayh tnjukkn calon hp yg dia nk bli,dia mst tnye ok x.. *wah,calon tue,hehe..* ade 3g x..ohh,ayh mau b'3g dgn sape...??? kalo dgn angah xpe,pasni xyah la nk rndu2 angah lg,hehe..pdhal ank ni jgk yg rndu kat ayh nye nnt,haha..kate ank ayh =p

mse ayh mude2 dlu,ayh mmg grang sket..aku pling x bleh lupe bila adik pmpn aku kne cili kat mlut coz dia ckp pkra yg x spatonye bdk2 kcik ckp..n akibat dri 2,smpai skrg aku x pnah dgo dia sbot pktaan 2..yg pling best,bbir dia tros merah smpai skrg,jlez je aku,haha.. *yo,sila jgn perasan,hehe..* aku pnah gak nangis bile ayh rotan adk laki aku,sbb dia x solat..kcik lg dia mse 2..aishh,aku nangis cam aku lak yg kne rotan,haha..tp aku tau,sume pkra yg ayh wat 2 sbb nk ddik ank2 dia..terasa sgt3 beruntung sbb ade ayh cam ayh (",)

1 pkra yg aku perasan,aku btol2 ikot prgai ayh adlh bile ibu aku pggil adik aku n dorg wat xtau,ayh besenye akn ulg pggil adik aku 2..so bile ayh xde kt umah,n dorg x dgr ibu pggil,aku akn amek alih tugs ayh..kdg2 bleh jd gado bile dorg jwb,org dgr la ibu pggil..aku pstu jwb,da dgr nape x pegi...n mule la msing2 wat muke,hahaha..

ktorg adk bradik suka b'gdo sbnanya..xla smpai b'tmbuk or trik2 rmbut..apekah kan,haha..tp adat la,b'gdo mnje..lgpn air d'cncg kn x kn ptus..lg 1 bile kitorg b'gurau,kdg2 ibu bleh slh fhm igtkn ktorg b'gdo..owh ibu,maaf kn kami ank2 ibu yg sgt mriah prngainya ini,hehe..pnah gak t'pk,ni bru 4org..kalo 12org or 14org cam adk bradik ibu n ayh,byg kan laaa.. *tetibe xdpt bygkn,hahaha..*

saat manis,bile ktorg adk bradik b'kmpul kat bilik ayh n ibu pstu b'borak..pnah ayh tnye,dlm rmai2 ank ayh nie,sape lah yg jge ayh n ibu bile ktorg tua nnt..owh,soaln 2 sgt sedey ok,huhu..ayh besenye tnye camtu bile ktorg b'gdo..yela bpk mne la x rsau kn tgk ank2 dia gdo..

b'gado 2 erat kn hbgn ktorg sbnanye,coz bile slh sorg xde,sunyi gak,heheh..umur nk masok 21,along plak 23 tp prgai cam knk2 ribena je,haha..jgn riso,wlau ape pn t'jd ktorg ttp akn jge ayh n ibu smpai bile2 ♥

firman Allah s.w.t dlm surah ( al-Isra` 17:23) : " Jika salah seorang di antara keduanya (ibu bapa) atau kedua-duanya sampai berumur lanjut dalam pemeliharaanmu, maka sekali-kali janganlah kamu mengatakan kepada keduanya perkataan "ah" dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka perkataan yang mulia "

** smoga Allah pnjgkn umur ibu bapa ku,amin~~

No comments: