pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Sunday, December 20, 2009

bila cik qila ke luar negara~

okey en3 kali ni skadar nk kongsi pglmn mlwt ngra org smbil komen2 pe yg ptot,hehe..

agak excited bile dpt tau nak gi mlwt ngra org..tak jaoh pn,sgpore je..tue pn mkcik blnje,nk gi sndri x mrase la kot,haha..tp btol la kate pepatah,hujan emas d'ngri org hujan batu d'ngri sndri lbih baik d'ngri sndri...

juz nk komen 1,toilet sgt tak msra pgguna,huhu..okey mmg la tknlogi mkin cggih,tp aku still rse prlu ade paip air dlm stiap toilet..ade salur gtah lg bgus,sng nk bersihkn diri.. Firman Allah s.w.t dalam surah al-Baqarah ayat 222,maksudnya : ” Sesungguhnya Allah mengasihi orang yang banyak bertaubat, dan mengasihi orang yang sentiasa mensucikan diri ”  kebersihan kan sbhagian drpd iman,so bile da m'alami mslh cmni,nmpknye mmg aku takkn jejakkn lg kaki kot kt sgpore tue,hehe..

brg2 agk mhal,1 dollar duet dorg rm 2.5o duet kite..hmm,spe2 kje kat sgpore tp stay kt mlysia mmg lumayan la kn..2nd day gi pulau sentosa..uisshh,tiket sgt mhl..stiap tmpt kat dlm tue prlukn tiket kalo nk msok..nsib la org blnje,alhamdulillah..tima kaseh mokda =) msok underwter world nye,subhanallah..rse sgt2 kgum dgn ciptaan Allah..cntik,indah,unik,tak bleh nk gmbar dgn kate2 la..sungguh besar kuasaNya kn..mrase la wat smthing yg x pnah aku wat,hehe..tp still rse x puas ati npe tiket mhl sgt,huh..nape...???

manusia plak tersangat la ramai,tak pernah aku b'jln sme2 dgn b'ribu mnusia dlm 1 mse mcm aritu..mcm2 ragam la..kalo nk cite psl adab,aduhai..tak pyh la..pdhl bkn susa pn beralih ke tepi sket kalo org nk lalu ni tak diri statik je kat situ..dgn jln yg jem lg mse on d'way nk ke sgpore n mse nk blik jb,jgn ckp la..habis terbang sumer sifat sabar masing2 kot,astaghfirullahal'azim..tp tue la hkikatnya..

“ dan sesiapa yang bersabar,maka Allah akan menjadikan dirinya penyabar, dan tiada pemberian yang (Allah) berikan kepada seseorang yang lebih baik dan lebih luas(manfaatnya) daripada kesabaran ” ~ Riwayat Bukhari dan Muslim

yg psti mjoriti pndduk sne chinese,nk jmpe org mlyu b'tdung dlm b'ribu2 mnusia tue agk susa la so aku mmg tersangat la bersyukur dilahirkan di bumi Malaysia =) tourists pn rmai,so mcm2 bhse aku dgr mse dok jln2 tue..mnarik gak,hehe..

spnjg holiday ni pe yg bleh aku rmuskan d'sni,aku lg slesa mkn kat wrung dri mkn kt hotel..n lbih ske dok kmpung dri dok bndar2 bsr cam jb,tmpat aku mnumpg tido aritu ataupn bnda sesak cam sgpore tue..ntah nape ek,kampung kah aku..??? haha..aku x kesah,aku mmg bdk kampung yg cintakan kmpungnya yg tercinta..err,apekah yg aku cuba smpaikn ni,hehehe..abaikan =P

k la,jom intai ape pic yg aku amek spnjg jln2 crik mkn aritu..

  

   

 sgt pnat berjalan,bahu pn suda sakit..on d'way blik muar kpla sgt pning la plak,huhu..kesian sgt kat dak ni kn,hehe..k la,ckup stakat ni pglmn yg nk aku kongsikn b'sme korg.. hope korg enjoy m'bcenye =) wah,cam rmai je yg bce,poyo~

** suda puas b'jln,kne start pk psl study ('',)v

6 comments:

phateen89 said...

wahlawei...g sgpore siot...org jb pn xpnah lg g sgpore...tp xyah g sgpore da leh tau org sgpore cmne...spjg pglman kje kat supermarket hwa thai 2,da rmai da jmpe org sgpore...kerek yg amat...tgk dr jaoh,da knal da 2 org sgpore...so,mse tgh layan dorg,perlu kesabaran yg tggi...hmmm

qila~ said...

rzki org blnje,hehe..enjoy gak la g sne..em,btol la tp ade gak yg ok,hehe..snyum jela kn =)

uSeriyaNa said...

eh..ole2 sy mane qila?hehe..

qila~ said...

errrk,cik yus x pesan pon..haha..

gewd-gurL perhaps said...

woa.. qila besye kamu..
saya nak gi surabaya la camni hahaha

qila~ said...

okey,una pegi jgn bwk blik mat lombok lak tau,haha..tetibe =P