pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Monday, December 28, 2009

tlg jgn jadi~

bru lps bce ppr,brita yg mnarik phatian aku ialah janin nyaris dimakan gagak..ok,lbih kurg sme cam kes buang ank..teringat kat rncgn nsi lmk kopi o kt tv9 smlm yg mjmput sorg gurl ni utk cite kn pglmn dia cmne blh t'lnjur dgn bf dia mse mlm thn baru shingga mnybbkn dia mgndung ank luar nikah..

anak 2 kn amanah dri Allah,tp bile amanah 2 dipersiakan,b'sdialah terima blsn Allah.. Rasulullah bersabda yang bermaksud: “ Barang siapa diberi amanah oleh Allah untuk memimpin lalu ia mati (sedangkan pada) hari kematiannya dalam keadaan mengkhianati amanahnya itu, nescaya Allah mengharamkan syurga baginya ” (Hadith riwayat Bukhari)

skrg gurl 2 stay kat kewaja,n dah lhirkn pn bby nye tp bby 2 prlu d'serahkn pd kluarga agkt..of coz nada gurl 2 mse b'cerita sgt2 sayu..sedey..sebak..mnyesal..aku sgt geram kat gurl cm dia nie..tlg la,mse b'sronok dlu x pk ke akibatnye..da jd cmni bru nk mnyesal..bf dia mne..??mne..igt dia nk b'tggjwb ke..? jgn hrp la..mgkin sdikit ksar bnyinye,tp tlg la jgn jd bdoh..kalo rse fmly xtau ape yg korg wat,tp Allah kn tau..x takot ke dgn blsnNya nnt,huhu..tpok dada tnye iman..

Firman Allah dlm Surah Al-Anfal ayat 29, “ Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu bertaqwa kepada Allah, nescaya Ia mengadakan bagi kamu (petunjuk) yang membezakan antara yang benar dengan yang salah, dan menghapuskan kesalahan-kesalahan kamu, serta mengampunkan (dosa-dosa) kamu..Dan Allah (sememangnya) mempunyai limpah kurnia yang besar ”

gurl ni ckp,parents dia pn slh coz x bg phatian kat dia..bg aku,ni 1 mslh yg bese kita dgr..mak bpk bz,ank2 t'abai..mak bpk tnjuk cntoh yg x baek,ank2 ikot..mmg brat sbnanya tggjwb jd ibu bapa nie..Alhmdulillah aku ade ibu n ayh yg btol2 amek brt psl hal ank2 dia..terima kasih ya Allah..aku psti pd mse akn dtg nnt,tggjwb ibu bpa lg b'tmbah2 brt coz tgk jela keadaan skrg ni..sgt2 mrisaukn,huhu..hope aku ley jd seorg ibu yg baek pd mse akn dtg :)

yg wat aku lg t'kjot bile gurl 2 kate,mse mlm 2,bkn dia je yg wat mksiat..rmai lg kat pdg 2 yg wat n smstinya secara terang2an..terang2an..??? aku plik cmne pkra nie bleh blaku..mne pegi polis?anggota pncgah mksiat?org2 awm?xde spe yg bleh amek tndkn ke??ini malaysia,majoriti pnduduknye Islam,tp prangai...hmmm..sedey sgt2,mmg btol dnia smakin m'hmpiri kmusnahannya,kiamat sudah dkat..tp bile,2 kita x tau,so kalo msing2 tros b'klakuan cmni,smpat ke nk b'taubat b4 kiamat,b4 izrail dtg mnjmput..??ya Allah..aku takot,aku pn ade wat slh..aku pn msih dlm proses baiki diri..moga aku istiqamah..

tahun 2010 smakin mghmpiri..aku psti nnt smbutn thn baru ada je kat mne2..mgkin kah kjdian kat ats ni b'ulg lg..brpe rmai kli ni yg bjye d'hsut syaitn?? brape org lg byi yg x b'dose bkl d'lhirkn??brape..?? kan s'baik2nya smbutn thn bru 2 d'gntikn dgn mjlis doa slmt..hidup lbih berkat..ngra pn insyaAllah lbih aman mkmur..tp xpela,kalo mreka x nk,kita wat sndri2..utk dri kita sndri..moge Allah sntiasa m'beri ptnjuk ke jln yg bnar n lrus kpd kita..smoge hidup kita d'lmpahi rhmat n sgala ape yg kita lkukn m'dpt keredhaan dariNya..amin YaRabbal a'lamin..

gmbr hiasan dri mr.google

** kita mampu mengubahnya (",)v

No comments: