pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Monday, April 5, 2010

perjuangan yang belum selesai..

rasa cam dah lama tak update blog..bz dengan assigmnt satu hal,nak tulis tentang apa lagi,satu hal..rasa cam dah kekeringan nasihat nak bagi kat diri sendiri n orang laen..aishh,buleh ka cakap camtu,huhu..maaf semua..bila dalam keadaan kurang sihat ni apa2 perkara yang aku nak wat sekalipun rasa cam tak bersemangat..lemah..badan panas,selesema,kepala sakit,batuk2..ujian Allah kan..nasib Dia bagi sakit masa nie,kalo masa exam tak ke lagi mencabar tue.. so,alhamdulillah,bersyukur2.. :))

baru 2 hari lepas dapat mesej ni dari kak ain usrah..

apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang diperkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia.

bila baca,terus rasa bersemangat mau teruskan 'perjuangan' nie..walaupun perjuangan aku tak sehebat yang lain,sekurang2 nya aku berjuang.. :)) thanks kak ain,bagi semangat kat orang..sayang anda selalu,hehe..korang yang baca bersemangat tak..?? semangat2..!

pada semua sahabat yang sama2 berjuang dalam lapangan nie,mari teruskan perjuangan kita..jangan mudah menyerah kalah..sumbangan itu bukan dinilai melalui jumlahnya tetapi dinilai melalui keikhlasan kita..insyaAllah..Allah Maha Mengetahui..

perjuangan bukan mengukur kekuatan, bukan juga pentas mempamerkan kebijaksanaan. perjuangan adalah gambaran keikhlasan hati dalam menyebar risalah Nabi, mengembang Islam di muka bumi.

** wat sahabat2 ku yang sedang berjuang dalam final exam,aku doakan semoga korang berjaya hendaknya..amiinn~ doa+usaha+tawakal :))

3 comments:

yusrianna said...

kdg2 rase nk give up je :(

qila~ said...

idup ni mmg byk cbrn :)) slalu igt,kalo kita susa,pnat,letih,ade org yg lg trok dari tue..so,jgn pnah mengalah..semangat yus..!!

yusrianna said...

hurm..
2la kan.
pape pn kene truskn perjuangan.
chaiyokkk :)