pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, May 25, 2010

saya sakit apa?

saya tak suka pegi klinik,huhu. tapi demam saya tak kebah lagi ni. sangat confius sebab tekak tak rasa perit, juz panas badan. tanpa ada sakit-sakit laen. oh, bahu sedikit sengal mungkin akibat tersalah tido. hari ni macam biasa, bangun dari tido mesti badan saya panas. hampir 5 hari perkara macam ni berlaku berulang kali.

tapi saya lalui hari-hari macam biasa. basuh baju,sidai baju. sarapan? makan kentang dengan air teh panas saja. takde selera kot. lepas tu saya jalan-jalan kat facebook. saya tanya kawan-kawan pasal demam ni, sekali yus sebut pasal demam denggi. denggi?? hari tu ada jugak rancangan kat tv dok bincang pasal denggi. tapi saya tak amek tau pon, walaupun masa tu saya sedang demam.

so tadi carik la pasal simptom-simptom demam denggi. terus meremang bulu roma saya coz antaranya ialah demam berterusan, kurang selera makan dan sengal-sengal sendi. tapi setakat tu je yang sama. mungkinkah saya kena demam denggi? jalan-jalan lagi di facebook, saya terbaca status yang di post oleh iluvislam.com iaitu

"Allah menghidupkan kamu dan mematikan dan menghidupkannya kembali, kemudian kepadaNyalah kamu dikembalikan. (Al-Baqarah, 28)

sangat kebetulan! okeh, saya sangat-sangat risau ni. saya akan pegi klinik hari ni jugak. sekarang dok tunggu ibu balik. doakan saya baik-baik saja ye :)

sekadar gambar hiasan : comey kot

p/s : cepatlah pulang wahai ibu.

2 comments:

phateen89 said...

xde pe2 la 2...insyaAllah...

qila~ said...

alhamdulillah x pape :)