pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Saturday, June 26, 2010

jangan!!

.“Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani” (Al-Hujuraat ayat 12)

.

5 comments:

Silent said...

salam. qilah. terdetik bile bce mende neh. nk tumpang tanye. post aq (cuba berbicara) tu. kira berdosa gak ke yep? mmg ad kaitan dgn orng.tp xdinyatakan siapa. and aq xciterkn pd sesiapa pun.aq tulis sbb nk lapngkn hati supaya mulut aq xsng2 citer kat orng.kire lps beban la. aq da try buat sjk tu obvious sgt.kire slh gak ke yep? just nak tau.huhu

Silent said...

*err..buat x obvious sgt pemiliknya

qila~ said...

owh,dah bce sjak 2,heee..pndpt aku la,slagi ko x cite kat spe2 psl mnusia yg ko tulis 2 aku rse no hal..kdg2 hati ni x leh tggung beban sorg2,aku pn cmtu..tgh b'usaha xnk sgka bruk kat org..sme2 la kita yep :)

Silent said...

owh.oke.thnx yep.huhu. aq ingat nk delete dh.hoho.hurm...oke.smelah kite yep. =). terima kasih.

qila~ said...

sme2,juz pndpat seciput dari aku :)