pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, June 8, 2010

saya dan mereka

salam semua. 

mood sekarang : sangat sangat gembira.

sebab : dapat jumpa membe lama satu sekolah. sape lagi kalau bukan haziqah,ruzita,azzakirat n fizah.

walaupun masing-masing study kat negeri yang berbeza coz ada yang tercampak kat terengganu cam cik azza n cik pza, kat selangor cam haziqah, kat johor baharu cam ruzita n saya kat melaka, tapi akhirnya semua dapat gak berkumpul kat 1 tempat yang dinamakan tanjung emas. kat mana lagi kalau bukan kat muo yang tercinta ni,hehe.

jumpa juz 2 jam,tapi puas hati jugak la coz dapat tau perkembangan masing-masing sambil makan abc,hehe. lepas rindu sekejap. semua dah lain. berbeza gaya,berbeza cara. yela,dah hampir 4 tahun kot tinggalkan zaman persekolahan,hehe. teringat lak status yang di post oleh cik pza kat facebook dia, " kawan-kawan saya semua sudah membesar dengan cantik " hahaha. budak sab memang suka perasan kan ;p

abc 2 hengget je :)

tapi tu lah,siapa kata tak best jumpa membe lama kan. membe yang ada masa susah n senang. banyak kenangan dengan dorang ni. yang tak boleh lupa,panjat pagar sekolah sama-sama semata mata nak pi hias kelas. lagipun sekolah perempuan,kalo kantoi pun dengan budak perempuan,takde hal la.

akhirnya terkantoi gak. tak masal kena marah dengan mak guard,haha. dah la ada antara yang buat perangai tu pengawas,hehe. sampai sekarang takde sorang pun cikgu sekolah yang tau kejadian ni. errr,yela kot melainkan mak guard tu ade cita,huhu. jangan tiru perangai buruk kami tu ye adik-adik. *bajet cam dalam rancangan kanak-kanak* 

setiap orang berubah,macam tu jugak dengan kami. yep,dah janji dah dengan mak guard takkan wat perangai tak senonoh tu lagi,hehe. so benda tu juz tinggal kenangan manis la wat kitorang. kalau umur panjang boleh cerita kat cucu cicit. buat teladan,haha. bagus kan?

okeh,cik qila sangat merindui masa-masa mudanya,hehe. ah sudah,baek saya berhenti disini sebelum semua sejarah disingkap kembali. dengan sejarah penubuhan sekolah sekali nanti saya cerita lak,hoho. thanks la buat korang yang sudi baca post kenangan zaman muda saya ni. *bajet dah tua sangat* 

“ When it hurts to look back, and you're scared to look ahead, you can look beside you and your best friend will be there ”

mood akan datang : nebes sampai paru-paru rasa nak terkeluar.

sebab : insyaAllah 10hb ni dah boleh check result. semoga keputusannya seperti yang diharapkan. amin~

p/s : ayah n ibu tersayang siap pi teman saya jumpa membe kat tanjung. sweet betul la dorang ni kan

4 comments:

sinarcahaya said...

mmg best zmn bidk hingusan dlu... bila ingt skrg, semuanya kelakar... hhehehe

qila~ said...

tau xpe..tp skrg kalo slsema b'hingus jugak cik ain,haha..

Anonymous said...

^^ post yg mnarik la..hehe.
smga sya jg akn btmu dgn membe2 lama sya..stakat ni bru jumpa 2..alhmdulillah stu sekolah..
mmg sgt2 best jmpa kwn lma..(^_^)

qila~ said...

thanks,kalo bkak cite lme mmg mriah,hoho..insyaAllah dpt jmpe yg len 2 nnt..yep,sgt2 bez :)