pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Wednesday, August 25, 2010

jawapan : bahaya cinta!

salam semua. alhamdulillah dah 15 Ramadhan pun. bersyukur sangat Allah bagi peluang untuk kita terus bernafas . post kali ini pendek ja, bagi menjawab persoalan yang mungkin masih berlegar-legar lagi di fikiran pembaca blog berkaitan dengan post saya sebelum ini yang bertajuk bahaya cinta!

saya ni bukan lah pakar kaunseling cinta, tapi disebabkan hati sendiri pun tertanya-tanya mungkin ada jalan lain yang boleh kita dapat untuk mengatasi masalah ini, akhirnya saya temui jawapan apabila membaca blog ukhti syakila. betul-betul tepat keluarnya artikel itu sehari selepas kita semua masih keliru. Allah Maha Besar. mungkin ini salah satu cara Dia ingin menunjukkan jalanNya pada kita.

so disebabkan ilmu saya yang masih banyak sangat kurangnya ni, saya tak berani nak komen apa-apa. korang sendiri boleh baca, fahamkan, tanya pada yang lebih pakar berkaitan perkara ini dan jangan terlalu cepat menilai. saya sekadar membantu :)

korang boleh baca jawapan kepada persoalan yang korang cari tu disini :

1. blog a muslimah meddie - ukhti syakila
2. halaqah.net
3. blog episod sebuah perjuangan
4. forum al-fikrah.net
5. forum iluvislam.com

lepas korang baca semuanya di atas ni, korang bagitau la apa pendapat korang ye. saya rasa ada jugak betulnya lebih-lebih lagi di zaman yang penuh pancaroba ni. tapi pastikan dah betul-betul bersedia la. nampak macam mudah kan. niat kena betul, bukan semata-mata untuk menghalalkan yang haram. tepuk dada tanya iman kita. wallahualam~


: popia basah :
gambar tak berkaitan
tapi sentiasa dalam ingatan
('',)v

3 comments:

picairin said...

mentaliti orang kita tentang perkahwinan tu perlu diubah... supaya perkahwinan tu bukan satu yang menyusahkan...just pendapat dari seorang yg kurang ilmu...

qila~ said...

mungkin jugak,hntaran n mjlis beribu2 tu x penting,yg penting keberkatan :)

cik zaty said...

sy pun dah baca gak la artikel2 tu..mmg btul la pe yg diperkatakan..bukan sekadar utk mhalalkan yg haram..tp juga lbih utk mncari keredhanNya..ibu bapa zmn skrg prlu didedahkan ngan pkara ni..utk mngelakkan yg xelok..harap smua nya di bawah lindunganNya..amin