pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, November 23, 2010

kosong.

saya renung ja skrin komputer yang memaparkan 'wajah' blog saya dengan pandangan kosong. dengan tajuk 'pesanan seorang sahabat' bertemankan kata-kata esok mungkin ada tapi ia belum pasti untuk kita. sejauh mana sahabat anda ni, kalau anda anggap saya sahabat la, betol-betol telah memberi pesanan/nasihat yang terbaek buat anda? pernah tak? saya tertanya-tanya dan inginkan jawapan yang jujur. macam lari ja sejak akhir-akhir ni, kan? tidak banyak pesanan, sekadar cerita-cerita kosong yang tak penting. mana aqila yang dulu?? kembalikan saya yang dulu,haih..


Serulah (manusia) ke jalan Tuhanmu dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik sesungguhnya Tuhanmu Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya, dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayah pertunjuk.
(An-Nahl :125)

p/s : rindu dengan usrah T_T

3 comments:

phateen89 said...

cik qila mmg da beri yg terbaek utk sy (slh sorg sahabat)...thanks ye cik qila!

عين said...

sabar ye adikku...

untuk qila ~
…rindu, kedekatan, dan kehangatan perasaan adalah ibarat bahan bakar yang menyalakan ukhuwah abadi,
menambah gelora semangat,
dan meringankan segala beban yang ditanggung….
aku hairan, mengapa selalu merindukan mereka
menanyakan keadaannya kepada setiap orang yang ku temui
padahal mereka di sini bersamaku
mataku mencari mereka ke sana kemari
padahal mereka ada di dekat pelupuknya
hatiku bergejolak merindukan mereka
padahal mereka ada di antara tulang rusukku
sekalipun wajahku tak dapat menatapmu lagi
namun cinta dan ukhuwah tidak akan pernah sirna
aku tidak akan berhenti memujimu
dari kejauhan, bersama untaian doa
jiwaku akan selalu merindukanmu
bersua bersama penuh ketulusan dan cinta
jiwaku adalah jiwaku,jiwaku adalah jiwanya
hasratnya adalah hasratku, hasratku adalah hasratnya

qila~ said...

fatin : thanks fatin,xigt la ape sy da share nsihat dgn kmu tp hrpnye b'mnfaat :)

kak ain : suka sgt3...!! syukran kak ain :) *hugs*