pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Sunday, November 14, 2010

ya, ia sangat berkaitan.

So when the time gets hard
There’s no way to turn
As He promises to you
He’ll always be there
To bless us with His love and His mercy coz
As He promises to you
He’ll always be there
Maher Zain - Always be There


aku lupa bahawa tak semua ada disaat aku sangat memerlukan. sebab mereka manusia biasa, hanya hamba. tapi Allah sentiasa ada untuk aku. tak kira masa dan ketika. sunyi dan gembira.. :)


My dear brother and sister
It's time to change inside
Open your eyes
Don't throw away what's right aside
Before the day comes
When there's nowhere to run and hide
Now ask yourself 'cause Allah's watching you

Is He satisfied?
Is Allah satisfied?
Is Allah satisfied?
Is Allah satisfied?

Maher Zain - Awaken


selalu tanya pada diri, sudahkah Allah rasa puas hati dengan segala yang aku laksanakan selama ini. adekah Dia sudah puas hati dengan aku? tapi sebenarnya tak penting untuk Allah puas hati dengan aku, yang lebih penting sudahkah aku puaskan hati Allah.. :'(


Oh Allah, I wanna thank you
I wanna thank you for all the things that you've done
You've done for me through all my years I've been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank you for bringing me home
الحمد لله
All praises to Allah
الحمد لله

Maher Zain - Thank You Allah


tiada perkataan yang mampu digunakan untuk menggambarkan betapa aku berterima kasih kepadaMu. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah.. >.<

No comments: