pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Thursday, July 22, 2010

berusaha untuk berubah

Baru selesai buat jadual kelas cantik cantik coz nak tampal kat board. da sem 5 baru nak ada board. tu pon kecik molek ja. takpe,selagi belom sem 8 belom terlambat kot,hehe. saya mengaku la saya ni bukannya seorang yang teratur sangat. so sem ni timbul lak keinginan untuk berubah sket. ni pon baru mula. doakan saya istiqamah ye.

betol la,masa tu emas. masa tu ibarat pedang. dari zaman sekola rendah lagi cikgu suka ingatkan kita tentang pengurusan masa. sampai la masuk u ni. tapi nak berubah jadi seorang yang terurus sangatlah susah kan. kenapa ek? suka buat kerja last minute, walaupun tau lebih banyak keburukan daripada kebaikan disebabkan tindakan tu. ehem ehem. saya sangat sangat respect pada mereka mereka yang kehidupannya sangat terurus. setiap masa diguna dengan sebaiknya. sape sape? sila beri tunjuk ajar :)

Daripada Ibn `Abbas r.a berkata, Nabi Muhammad s.a.w bersabda yang bermaksud :
Dua nikmat yang kebanyakan manusia rugi (kecewa) dalam menerima keduanya iaitu nikmat sihat dan waktu lapang.
free gift masa pc fair dolu-dolu ;p

No comments: