pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, August 10, 2010

ujian dunia cuma

12/8 : Test 1 Maf
15/8 : Test 1 Ais
16/8 : Test 1 Tax
17/8 : Test 1 Ibm
19/8 : Test 1 Law
20/8 : Kuiz 1 Far
21/8 : Test 2 Ais
27/8 : Kuiz 2 Far

* tertakluk pada pindaan

antara segala jenis test dan kuiz yang bakal berlaku di bulan Ramadhan. kalau nak ikutkan perancangan awal, hujung minggu ni nak balik umah tapi jadi plak kelas ganti yang hari sabtu tu. lagi best hari ahad tetibeee ade test. seronok kan, padahal dalam hati menangis sedih. masih terkejut coz ahad pon ade kelas walaupun juz test tapi still kena datang kampus. adoila. banyak betol mengeluh hari ni,huhu. takpe,saya percaya perancangan Allah tu lebih baik :)

ni baru ujian kat dunia. belum kat akhirat nanti kan. saya berharap sangat-sangat dengan datangnya Ramadhan kali ni dapat mengajar diri saya supaya lebih banyaaak bersabar. ye, saya sangat berharap >.<

Sabda Baginda Rasulullah s.a.w.: " Setiap amalan anak Adam (manusia) itu digandakan satu kebaikan dengan sepuluh yang seumpamanya hingga kepada 700 kali ganda. Firman Allah s.w.t. (maksudnya) : " Kecuali puasa yang dikerjakan untuk Ku, maka Aku-lah yang membalasnya. Dia menahan syahwatnya dan meninggalkan makan kerana Aku " Bagi orang yang puasa itu ada dua kegembiraan, iaitu gembira ketika berbuka (atau berhari raya) dan gembira ketika menemui Tuhannya kelak. Dan, demi bau mulut orang yang berpuasa itu lebih harum daripada bau kasturi "
(Riwayat Muslim dari Abu Hurairah)

ni nak buat satu pengakuan, saya sangat merindui ayah,ibu,along,yo n afiq insyaAllah seminggu sebelum raya angah balik ye :))

2 comments:

picairin said...

semoga dipermudahkan... =)

qila~ said...

amin~~ thanks cik pka :)