pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, November 23, 2010

kerja oh kerja.

assalamualaikum semua :)

semalam pergi bandar jap. masuk kedai buku nak beli pen untuk yo. amboih pen sebatang nak rm3.50 punye. angah pakai yang sebatang 80sen ja kot. ha ada notis tulis jawatan kosong. best! best! kedai buku tu.. memang impian tapi tengok pekerja kat situ macam tak friendly ja, cancel!

masuk pulak kedai komputer nak beli ink. masuk-masuk ja pekerja lelaki tu dah tengok semacam. apehal, ada hutang ka? tapi cakap dalam hati jela,huhu.. menakutkan, cancel!

lalu depan kedai baju sekolah, pekerja sementara untuk cuti sekolah diperlukan. ha, lagi bagus. ibu siap nak p tolong tanyakan lagi,haha.. buruk ja rupakan. tapi tengok ada 2 orang perempuan dan seorang lelaki macam tengah nak mintak kerja jugak kat situ. cancel,lagi!

" susah aih nak carik kerja " saya cakap dengan ibu. walaupun niat asal p bandar bukan nak carik kerja pon,haha.. ibu cakap, " angah yang memilih sangat, nak tunggu kawan la, ini la itu la." tapi betol la saya memang tak bole hidup tanpa bergantung kat orang laen, saya mesti ada teman sebab saya adalah spesies yang 'takut dengan orang'. percayalah.

last-last masa balik cakap dengan ibu, " takyah lah mintak kerja kat situ, surau pon tak pernah nampak kat mana." ibu jawab " entah-entah ada kat tingkat atas sekali tu." erkk maksud ibu kat food court tempat budak-budak yang gaya merepek lagi pelik melepak ka? lagi la, teros cancel sampai bila-bila!

p/s : jadi housewife pon best ape, kerja juga,haha..


2 comments:

phateen89 said...

qila...aq blom start cari kje lg...haha

lau ko nk kje kat melaka ajk la aq...

qila~ said...

emm x kot,nk gmokkn bdn kt umh je,hee..