pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Sunday, March 21, 2010

berjalan malam..?

jumaat malam yang lepas pi ikut membe survey tempat makan yang best untuk celebrate besday cik zaty..aku n housemate dicadangkan oleh paie untuk tunggu cik ain jemput kitorang kat depan fun fair belakang rumah nie..dah nak tutup semula dah pun funfair nie..alhamdulillah,dapat lah rasa tenang untuk seketika :)

nie la 1st time jejakkan kaki kat situ..bising jangan cakap la..ramai gak family yang datang,tak kira bangsa..disebabkan dah masuk situ,try lah main 1 game..nie pun setelah dicabar oleh membe,qila pantang dicabar,haha..akhirnya kitorang maen spinner..tak sama cam kat genting tue coz nie naek 2 orang n aku pasti lebih mencabar..nama pun funfair,mane lah pentingkan sangat ciri keselamatan..rasa cam teleng kepala naek benda alah tue..penat gelak je kat atas tue sampai keluar air mata,hehe..

masa turun ok lagi,bleh senyum..tapi dah 30 minit lepas tue perut rasa tak sedap,faham2 jela,baru lepas makan nasi goreng,minum plak 100 plus..fuh,mcm tengah blender nasi goreng dlm air 100 plus le perut aku..terus mood nak pi survey tempat makan hilang..nasib baik tak muntah,malu wooo..dalam 1 jam lepas tue,ok da smula :p

tapi apa yang aku cuba nak ceritakn kat sini bukanlah bende nie,tapi bab judi..kat funfair wajiblah ada game camtu kan..maen tikam2..tak faham aku kalau ada orang yang sanggup menghabiskan duit kat game camtu..sangat membazir,merugikan,dan macam2 lagi,huhu..

" Mereka bertanya kepada engkau tentang arak dan perjudian, katakanlah bahawa pada keduanya itu dosa yang besar " (Al Baqarah ayat 219)

ada sorang pakcik nie aku tengok asyik gila maen binggo kot,sambil smoking..apa yang wat aku ralit sangat tengok dia ialah dia sedang memangku seorang bayi...! ye,bayi..apa punya ayah la kan..aku doakan semoga bayi tue membesar tak jadi macam ayah dia tapi jadi budak yang baek,amin :)))

lepas tue pegi singgah tengok air pancut berirama,hampir 2 tahun study sini,baru merasa tengok,sebelum nie dengar orang cakap2 je..thanks la sangat2 wat membe2 kerana merealisasikan impian ku..kat sini lagi ramai orang..kebanyakkannya yang berkeluarga la..atok nenek pun ada,seronok tengok..tapi biasalah kan,anak dara mana elok keluar malam,huhu..lalu kat mana2 kena feewit tue nak taknak memang kena terima la..jangan dilayan..betul2,sangat mengaku jalan2 waktu malam bukanlah satu perkara yang baik..tapi tue la,diri nie nak jugak merasa..aishhh..pesanan seseorang " perempuan mana elok keluar malam,lagi2 kalo naek moto..jangan wat selalu tauuu " itu akan diingati ye,hehe..

malam semalam,celebrate besday zaty plak..seronok tengok sahabat sendiri gembira..dah masuk 21 sahabat aku sorang ni,hehe..wish yang paling penting aku selalu wish kat membe2 yang baru masuk 21 ialah tahniah,dah boleh daftar mengundi ye,haha..besday ku tahun lepas masa raya ke 3,sangat seronok dapat celebrate dengan family  ♥ tahun nie,masih sempat ke aku menyambutnya..? ajal maut ditangan Allah s.w.t..semoga Allah panjangkan umur ku serta umur korang semua,amin..

lawa kan :)

No comments: