pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Friday, March 12, 2010

sakit terhantuk masih terasa~

macam biasa,da cukup 2 mggu ade kat mlaka,wajib la 'membalikkan' diri ke kampung tercinta,muo,hehe.. *err,ade ke pktaan tue,abaikan..* g mc sorang2,cari bas sorang2,duduk sorang2..sng cite sumenye sorang2 la..nnt dlm kubur pn sorang2 kan :))

rupenye budak skola da start cuti,so tak merasa la nak naek bas ekspres..sah2 tiket da lme abes..apelagi,aku pegi la m'beranikan diri naek bas sangkot..cam x biase je,qila kn yakin,hehe..naek2 je,driver da saiko..drpd dok blakang dia,tros pindah tmpat dok sebelah kiri blkg dia,huh..d'sbbkan naek bas sangkot,pjlnn yg spatotnye 1 jam,jd 2 jam..xpela,janji smpai..kalo tak t'tido dlm bas,bukan qila la nmenye tue,haha..

nk d'jdkn cite,mule2 b'tolak dr mc tue,xde sape kat sebelah..tbe2 kpala t'hantuk kat cermin tgkap..adehh! sakit skjp,tros aku segar dari lena yg panjang,cewaahh..tgk2 kat sebelah ade mat bangla..wooo~ t'kejut saya..da la driver tue psang lgu hndustan,bez2 plak tue,aishh nsib la aku tak p nynyi sme2 cam org yg dok blkg aku..spnjg pjlnn tue dia mnynyi,hebat2..wlopn lgu yg sme b'ulang -_-"

naek bas sgkot mmg lalu jln kampung..skali tue amek pnumpang,ade la sorg atok nie naek..ya Allah,da tua..jln pn mcm tak larat..rse cam nak tolong dia naek tangga je,tp aku tgk dia ok,so x tlg la..juz tgk je pstikan dia slamat naek bas tue..nak g mne la dia ek,xde ank ke tlg anto..mmg risau la tgk..tbe2 t'ingat kat arwah tok bah..ok,sgt3 rndu ye..pada spe2 yg ade atok lg,hrgai la dorg,huhu..

lpas mat bangla sblah aku turun,ade sorg mkcik ni naek..dia dok sblah aku..pastu dia tnye balik mne..aku jwb,balik muo smbil tersengih..wajib,haha..pjlnn td mmg sgt mnarik coz mcm2 ragam mnusia aku jumpe..dgn hal drivernye,mulut ckp lps je..sgt2 x suke..1st time naek bas dpt driver cmni..x bez btol..stuju tak kalo aku ckp,kita blaja bkn sje dri buku,tp dari org skliling gak kan :))

so pe pgjrn yg aku dpt td,aku blaja utk lbih b'dikari coz slama ni aku mmg suka b'gntung kat org..aku blaja utk lebih b'hati2 dgn org yg ntah ape2..aku blaja utk jge pckpn aku..aku blaja utk hormat org yg lbih tua n hrgai dorg..aku blaja yg hidup ni tak semua org senang,so kne la b'usaha sgguh2 supaya Allah murahkan rezeki,amiinn,insyaAllah..

da smpai muo,kene jln kaki dri bus stnd g pjbat ibu..nsib mse da smpai pjbat dlm 15 min,baru hujan turun,alhamdulillah..kalo tak basah la den tgh jln tue,hehe..mse kat lua pjbat tue,selisih dgn sorg pkcik mne ntah,rse bkn org kje situ..boleh dia tego cmni..u ikot i ke...?? ehhh..apekah..!! x betol ke ape org ni..pstu dia snyum2..cuak d'watnye..org zmn skrg nie mmg teruk la..benci btol d'tego cmtu.. igt pmpuan murah ke..ade gaya ke,nak kata td aku pkai short skirt x jugak,aishhh..x fhm sgguh!

sabo jela kan..mmg hari yg pnuh dgn cabaran mental btol..ckup la cite pglmn yg pnoh pgjrn utk arini..ape2 pon,qila da smpai umah dgn slamatnye skrg,alhamdulillah..hepiii sesangat ok :) byk bnde nak wat..wlopn aku tak b'cuti skola sprti adik2ku, x b'cuti sem sprti along,x b'cuti sem sprti dik pika n incik apis,aku still bahagia..lalalalala~

mcm tmbam kah..? x kesaaahh :p

** menghitung hari je nih ^^,

3 comments:

Silent said...

xtembam la kilah...^^

eh,lagu pe ni erk???best2.nak donlod.huhu.btw,tahniah.da pandai nek bus sngkut2.. =))

sinarcahaya said...

alhamdulillah... kamu selamat smpai ke rumah.... :)
rindu kat arwah atok abah sy gak... :( Al-Fatihah...
~btol 2 qila... kite blaja bkn dr buku n guru je. tp pengalaman pun ada gak... pengalaman yang lebih mendewasakan kita.

qila~ said...

mizah : tmbm ke x,x pnting pn :p
ni lgu shbat sjti,unic..eh,kmu lpe ye,dri mtrik lg ku suda nek bas sgkot syg oii,hehe..

ain : ye,alfatihah~ btol,pglmn sgt m'bntu m'dwasakn diri ni :))