pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Wednesday, March 24, 2010

mengapa ku tidak layak,huhu..

" mari menderma darah "

sejak poster derma darah tue ditampal kat board kbm,aku dah berkobar2 mau pi..ingatkan semalam,rupanya arini..naseb baek kelas sampai kol 12 je..cepat2 gi makan,aku bersama geng pegi la ke pusat pelajar..datang2 je terus isi borang,dengan yakin nie,tak pi timbang berat pun..confirm kot lebih 45kg,hehe..

beratur punya beratur,farah punye turn,dia tak layak,hemoglobin kurang..pastu zaty,pun tak layak..paie pun tak,haha..turn aku,akak tue kata oksigen dlm darah kurang..nape dia tak cakap kurang hemoglobin ek,ade beza ke..? ok,sgt lame meninggalkan dunia bio,qila terus konpius,haha..bila tanye makcik kat situ,dia jawab,darah tak cukup nak kasik orang laen,cukup2 untuk awak je..eh,tak mesra alam la makcik nie..mybe dia letih..xpe2,abaikan..

ape2 jela,yang penting aku tak layak...!!! waaaa,sangat2 kuciwa..aku dan mashi yang berkobar2,last2 zaimah yang x plan mau derma plak yang layak,huhu..takde rezeki la nampaknye mau membantu mereka yang memerlukan..bacaannye 10.5,paling koman kena 12.5..alahai,jaoh kot beza..takpela at least aku tau darah aku jenis O..ha,betul la angah anak ayah n ibu...!! *apekah,haha..*

disebabkan kaunter ditutup seketika untuk mengelakkan kesesakan,kitorang gi plak cek tekanan darah..nak gak tau kan..bape taon da tak pi jumpe doktor,hoho..bia kasik doktor kat situ keje lebih sket,haha..resultnya 124/80..normal :))) 

seronok la tengok orang derma darah..kalo esok tak layak jugak,harap2 sem depan ade lagi..mase teman zaimah,ade orang depan tue kata dah 5 kali dia derma darah..woooaa,jelesnye..siap suruh aku tolong amekkan gambar dia,hehe..mesti da ramai orang dia tolong kan..warga contoh sungguh..okeh2,ini menaikkan lagi semangat qila untuk jadi cam dia

fikir macam nie la,kalo arini kita tolong orang,insyaAllah ari esok bila kita susah, orang pulak tolong kita..tak semestinya pertolongan tue dalam bentuk darah,tapi mungkin dalam bentuk laen..hidup nie tak semestinya sentiasa sihat..kena ingat selalu,sihat sebelum sakit,maka bersyukurlah..masa sihat nie la kita tolong orang kan..so jangan kedekut2,marilah menderma darah bersama2 :))

“ Manusia yang terbaik adalah yang paling berguna bagi masyarakatnya ”     hadith Rasulullah s.a.w

No comments: