pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Tuesday, March 23, 2010

kelas yang menyeronokkan :))

penah tak korang masuk satu kelas ni then keluar tanpa dapat tangkap satu butir sekalipun bicara pensyarah korang..aku ada..satu kelas nie..bila pensyarah laen tanya,owh,paper tue senang..baca baca,muntah,baca baca muntah..hahahaha..sampai macam tue skali..bukan apa,sebab subjek tue adalah teori dan fakta semata2..tak perlu faham,juz hafal,hafal,dan hafal..

seronok actually masok kelas pensyarah nie..faham2 jela sebab apa,hehe..tapi walaupun pensyarah tue jenis sempoi dan tak kesah,bagi aku kita still kena hormat dia..sebab dia pemberi ilmu dan kita penerima ilmu..tak berkat lah ilmu yang dia kasi kalo dalam kelas dia kita wat keja laen kan..tue perkara biasa bagi seorang pelajar..tepuk dada,tanya diri kita :p

walau tak faham satu apa pun yang diterangkan kerana semuanya adalah fakta negara semata2,sekurang-kurangnya buat2 la dengar..macam yang aku selalu buat,hoho..angguk sket2,bagi respond sket2..bukan niat nak menipu,tapi nak jaga hati dia,btol tak..? :)

tapi kadang2 konsentrasi tue terganggu gak la..ada mmbe kat sebelah,tak berbual banyak,berbual sket,hehe..agak2 ade cadangan tak nak atasi masalah aku nie..?? exam makin dekat,topik subjek tue bleh tahan banyak jugak..dah la aku bukan seorang penghafal yang berjaya kalo sesuatu yang perlukan penghafalan tue aku tak minat,huhu..camne ek...

moga Allah bukakan hati dan lapangkan dada untuk aku terima pelajaran..tue yang aku selalu doa..selain dari tue,cadangan laen..?? 

gambar hiasan semata2,tiada kaitan dengan kelas itu :p

2 comments:

fafa0 said...

sy taw kelas apakah i2... hahaha..
sbb sy pon mmpunyai pngalamn yg lbh kurg serupa.. haha

qila~ said...

tau xpe..hehe..ok2,ade geng..tp apekah cdgn anda? :p