pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan :)

Sunday, February 27, 2011

dua blog pilihan.

Bismillahirrahmanirrahim.


post pendek ja.



  • semata-mata nak bagitahu yang dua test untuk hari sabtu dan ahad telah ditempuh dengan baik, Alhamdulillah. 
  • semata-mata nak bagitahu yang sedikit demi sedikit gadget kat blog ni dah di remove sebab nak bagi incik blog ringan sikit. 
  • semata-mata nak bagitau yang blog list kat sebelah kanan ni pun telah di update maknanya ini senarai blog yang akan saya terjah dulu lah. 



dalam banyak-banyak tu ada 2 blog yang setiap kali mereka update, dan dan time tu jugak saya akan baca sebab saya sangat suka tulisan mereka. maksud saya, ya sangat-sangat suka..!


blog tidak best. blog ni entah macamana saya boleh tersinggah pun tak ingat, tapi sekali baca ja memang terus suka. dengan menggunakan beberapa potong ayat ja dah cukup buat saya berfikir berjam-jam maksudnya. ada cuking pulak tu, comeel! memang best. jauh panggang dari api dengan tajuk blog dia kan. p la terjah kalo ada masa :)


blog dr. cinta. ni pun entah guna laluan mana saya terjumpa. seriously memang best, mungkin sebab dia lebih kurang baya saya kot tu pasal segala jenis tulisan dia memang kena dekat hati ni. nasihat pun terkesan. paling suka bila dia tulis bab aurat dan pengalaman bertudung labuh. memang beri pengajaran. p la terjah juga,agak  femes dia ni :)


2 blog ni memang pilihan pertama hati la disepanjang pengalaman saya dalam dunia blog ni. blog ilmu yang kadang-kadang isinya sedikit berat jangan cakap, memang banyak yang saya suka. tapi tu saya prefer baca bila betul-betul ada masa lapang. yela nama pun blog ilmu perlu ambil masa nak kutip ilmu tu dan fahamkan,hehe..


kepada blog yang saya follow tapi tak tersenarai kat sebelah jangan pulak berkecil hati. lebih-lebih lagi blog kawan-kawan, saya tetap terjah blog korang cuma lambat sikit la dari 2 blog kat atas tu,heee.. lagipun bila korang update blog kan dah ada keluar kat dashboard, ni saja tak letak nak bagi blog ringan. no heart feelings oke ;)


** ha boleh pulak ada membe datang bilik nampak gambar kat board saya dia sibuk tanya " mana amin, mana amin? " dalam hati, lorh dah kenapa cari gambar ayah aku budak ni. rupanya selama ni dia ingat -qila.amin- tu gabungan nama saya dengan seseorang. apekah.. semestinya amin itu nama hero/ayah saya encik aminuddin. lawak betul lah,aduhai.. teringat juga masa tengok traffic blog beberapa minggu lepas, ada insan (siapa kamu ha?) tersinggah blog ni lepas dia google 'qila.amin friendster' ehhhhhh bia betul?!!


nah la amek nak sangat tengok...


encik amin 


p/s : post pendek amende macam ni =.=


 

2 comments:

Unknown said...

erk.

blog saya biasa-biasa je.

seriuslah.


ish segan sungguh macam ni.

qila~ said...

erk. oke la biasa-biasa pon biasa-biasa la.. ni pndgn pribadi, serius. teruskan 'bermain kata' dan mengingatkan yep..